• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besök i Trosa

Git & Micke

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5403
Medlemskap
2022
Är nu i Trosa och ser att det finns de som inte respektera att det står 4 p-platser men 3 st har brett ut sig för att kunna lägga ut mattor och ställt ut stolar (hamnen). Vi frågade en husbils ägare i östra hamnen om de kunde flytta i hop sig så vi kunde få plats, för mellan husbilarna fanns det nästa utrymme för en husbil mellan en del. Vi fick nej! Hur skall vi få alla att förstå att det är en parkering och inte en camping. Skulle inte tro att 4-meters regeln gäller på parkering/ställplats.

F

F.d. 25193

Guest
Sv: Besök i Trosa

Är nu i Trosa och ser att det finns de som inte respektera att det står 4 p-platser men 3 st har brett ut sig för att kunna lägga ut mattor och ställt ut stolar (hamnen). Vi frågade en husbils ägare i östra hamnen om de kunde flytta i hop sig så vi kunde få plats, för mellan husbilarna fanns det nästa utrymme för en husbil mellan en del. Vi fick nej! Hur skall vi få alla att förstå att det är en parkering och inte en camping. Skulle inte tro att 4-meters regeln gäller på parkering/ställplats.
HAR VARIT MÅNGA GÅNGER DÄR MEN DET BRUKA VARA JO ORDNING OCH REDA TYVÄRR ÄR HAN SJUK MEN KOM ÅTER

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Var i Västerås på midnattsolsrallyt. Husbilar på varannan P ruta med trappor,mattor,cyklar och möbler mellan bilarna, och personbilar som cirkulerade och inte hittade någon ledig P platts.
Där "föddes" nog ett antal husbilshatare till.
Vid sträckorna i skogen, trängde alla ihop sej, och stämningen var god.
Såg bara en bil med HBK dekal. Den stod parkerad på ett bra sätt enligt min bedömning
Det kann ju vara så, att någon av dom som blev utan P platts, bor vid en fin ställplatts.
bosse b

Göran&Maritha

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
4043
Medlemskap
2024

Vi har också varit Västerås på midnattsolsrallyt.
Om man betalade 40 kr fick man övernatta på en jättestor gräsyta vid arenan, där det inte fanns en chans att det skulle bli trångt.

Angående personer som är så egotrippade att de inte kan hjälpa till så att alla får plats blir jag bara trött.
Hoppas att det inte är typiskt svenskt att bete sig så, men vi har inte mött den attityden i övriga europa, där är vår erfarenhet att man brukar hjälpas åt så att alla får en plats att parkera.

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Vi har varit med om samma tidigare i sommar.
Leif

F

F.d. 25246

Guest

Fast jag delar inte er åsikt om man bevittnat en brand i hb eller husvagn får man andra tankar o värderingar titta på Gävles parkering vid vattnet/hamnen ett föredömme. Sedan tycker jag inte att man behöver själa utrymme i onödan på en vanlig parkeringsplats, där är det parkering som gäller inget annat. Men då är det inte övernattning som gäller, utan just parkera fordonet. Detta tror jag många missbrukar och där får vi skit till slut. Med att parkeringarna förses med fotbollsmål mm mm.

Men ställplatserna tycker jag man lämnar tre fyra meter emellan. Jag vet att det inte ser ut så i Europa men det kommer att smälla en dag. Många av oss är noga med att testa utrustning och att använda den rätt. Men det räcker med att en slarvar..................

Så känner jag.
Mikkeman

F

F.d. 25214

Guest

Hej är du kvar i trosa ? hur ser det ut mycket husbilar ska dit idag !! MVH Janne !!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Fast jag delar inte er åsikt om man bevittnat en brand i hb eller husvagn får man andra tankar o värderingar titta på Gävles parkering vid vattnet/hamnen ett föredömme. Sedan tycker jag inte att man behöver själa utrymme i onödan på en vanlig parkeringsplats, där är det parkering som gäller inget annat. Men då är det inte övernattning som gäller, utan just parkera fordonet. Detta tror jag många missbrukar och där får vi skit till slut. Med att parkeringarna förses med fotbollsmål mm mm.

Men ställplatserna tycker jag man lämnar tre fyra meter emellan. Jag vet att det inte ser ut så i Europa men det kommer att smälla en dag. Många av oss är noga med att testa utrustning och att använda den rätt. Men det räcker med att en slarvar..................

Så känner jag.
Mikkeman

Vill man ha så mycket plats emellan bilarna skall man nog ta in på camping, annars får väldigt få plats på ställplatserna!:confused:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Vi upplevde också egoister förra sommaren på väg fr Lofoten hittade en jättefin ställplats med fin utsikt men där hade 2 husbllar och 1 husvagn brett ut sig på tvärs över alla markeringar nästa gång ska jag ta fram kameran och dokumentera
Vi åkte till en annan ställplats var inte på humör att diskutera
bilarna var NL registrerade

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Fransmännen är bra på att hantera dem som breder ut sig på ställplatser, vanligtvis utländska turister.

De tränger in sig emellan två ekipage om det finns plats nog för att öppna dörren eller så ställer de sig kloss intill den ena. Detta slutar oftast med att de som brett ut sig kör därifrån eller flyttar sig så det blir mer plats emellan.

Gunnar /medlem

F

F.d. 25086

Guest

Vill man ha så mycket plats emellan bilarna skall man nog ta in på camping, annars får väldigt få plats på ställplatserna!:confused:

2 eller 3 meter mellan bilarna lär inte göra någon större
skillnad vid en brand.
Om man nu är orolig för brand så är det ju säkert så att
en camping är det man ska välja.
Vi utsätter oss för betydligt större risker när vi färdas på
vägarna i våra bilar.

F

F.d. 25193

Guest

1. :music-icon:Nu tar vi nya tag sköter oss vid ställplatser med trädgårdsmöblerna det måste vara måtta att breda ut sej ställ bilen på gruset se till att ni kan öppna dörrar till allas belåtenhet. ställ möblerna på gräsmattan fäll ut solstolen och ta vara på det sköna ni kan ha.frihet ordning måste det vara också kram till alla som önskar:yes:

Toppen