• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bergholm kommer till Elmia

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Fick just ett pressmeddelande som jag vet kommer att glädja många. Bergholm bekräftar att man kommer att delta i årets mässa Husvagn & Husbil på ELMIA. Tidigare har jag pratat med mässansvarig hos KABE som bekräftade, — om ELMIA blir av så finns vi på plats.

Bergholm är importör av husbilar från tyska Knaus Tabbert GmbH, Morelo Reisemobile GmbH samt italienska Trigano Group och dess breda program av välkända fritidsfordon.
Knaus, Weinsberg, Ci, Roller Team och Morelo.


Däremot har Forsbergs Fritidscenter och Hymer Group tidigare aviserat att man i år inte kommer till ELMIA, utan istället satsar man på lokala arrangemang i sina egna lokaler.

0AB5B0A9-EAB8-4C60-B5C7-CF5FA4A9AADD.jpeg

PRESSMEDDELANDE
Bergholm satsar åter på mässor

En av de första stora aktörerna som väljer mässan Husvagn & Husbil

Pandemin har tvingat många företag att förändra sina marknadsplaner. Detta märks tydligt nu när de stora mässorna planerar för att åter öppna och flera stora aktörer väljer att inte medverka. Ett företag som dock bestämt sig för att åter ställa ut är Bergholm Försäljning AB, en av Sveriges största importörer av husvagnar och husbilar.

– Vi är övertygade om att det finns ett enormt uppdämt behov att gå på en mässa och från vårt håll kommer modellåret 2022 att bjuda på många spännande fordonsnyheter. Att kunna ses säkert är av största vikt och jag har fullt förtroende för mässans planer, säger Lars Bergholm, vd på Bergholm Försäljning.

Mässan Elmia Husvagn Husbil är tillbaka och Bergholm kommer att vara på plats för att stilla campingsveriges hunger. Med generösa utställningsytor och såväl digitala som fysiska visningar planerar Bergholm att visa upp det senaste inom fritidsfordon från populära varumärken som Knaus, Weinsberg, Tabbert, Morelo, T@b, CI och Rollerteam.

Två år sedan senaste mässan, ett stadigt ökande intresse från en allt bredare målgrupp och en organisation som ställt om istället för att ställa in, borgar för mässuccé.

– Oavsett om man är en nyfiken nybörjare eller erfaren campare är Elmia ett himmelrike och jag har stor tillit även till årets mässa. I nära samverkan med arrangören kommer vi och våra återförsäljare göra allt vi kan för att erbjuda ett roligt och tryggt event, säger Lars och fortsätter.

– För många är Elmia en tradition och vi har ett stort antal trogna kunder som återvänder år efter år för att ta del av alla nyheter på en och samma plats. Vår målsättning, och förutsatt att omständigheterna tillåter, är att presentera lika många fordon som tidigare år och 2019 var det ett 80-tal husvagnar och husbilar.

När Elmia Husvagn Husbil slår upp portarna igen, den 8-12 september i år, blir det som första stora publika mässa sedan pandemin slog till. Det blir med ett corona-anpassat koncept och devisen Säkra möten där mässan och utställarna samarbetar för att ge alla en bra och smittsäker upplevelse, i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Exempelvis är antalet deltagare och aktiviteter anpassade, och tydliga riktlinjer för hygien, utrymmen och avstånd uppsatta.

———————————————-


Nu får vi hoppas att vi till september har återgått till något som liknar hur det var före pandemin, så att ELMIA kan genomföras.

Tommy
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Det framgår av texten i pressmeddelandet vad "Bergholms" står för.
Mässan Elmia Husvagn Husbil är tillbaka och Bergholm kommer att vara på plats för att stilla campingsveriges hunger. Med generösa utställningsytor och såväl digitala som fysiska visningar planerar Bergholm att visa upp det senaste inom fritidsfordon från populära varumärken som Knaus, Weinsberg, Tabbert, Morelo, T@b, CI och Rollerteam.
 
Toppen