• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bensin o dieselpris

F

F.d. 10558

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Bra försök Kejo20!
Men jag tror inte på sådant längre, detta är så typiskt svensk, protestlistor, kjedjebrev o.s.v.
Nej, det ska till något fransk istället, likt gödsel på statshustrappan eller meloner på motorvägarna.
Det vi kan göra är nog att ut med husbilarna, husvagnarna och övriga dieselfordon (astronomiska fordonsskatter) på vägarna och blockera, köra långsamt i karavaner.
Det är inte bara priset på drivmedlet som är för högt utan även skatten till han med hästsvansen (Mr Borg). :mad::mad::mad: o.s.v.
/Bosse

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Jag tycker att man måste göra vad man kan för att protestera! Just nu cirkulerar denna lista mailvägen riket runt. Jag har vidarebefordrat denna till alla jag känner.

Problemet är att jag har fått 2 olika versioner på denna lista. På den ena ska man bojkotta OK/Q8 och Preem, på den andra ska man bojkotta Statoil och Preem. För min del kvittar det, jag tankar aldrig hos dessa jättar ändå. Håller mig till "lågprisbolag".

/Per

F

F.d. 1471

Guest

Att sluta tanka vissa märken är inte det franskt. Kan man bli tydligare i sitt budskap ? Att kasta skit på en trappa vad ger det? Men att se till att inkomsterna minskar då vaknar nog alla VD:ar !

Jag har redan bestämt mig inget PREEM inget STATOIL för mig!!!

F

F.d. 1471

Guest

Men vem ändrade Statoil till OK/Q8 ???? LoL

Gerry

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2025

Fick detta mail i dag, vad ska man tro kan detta vara sant?

Bensinskatten
Hej!
Någon hörde en intervju med vår statsminister.I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.
Jo, sa han,det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
Nu får det vara nog!
Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.
Bensinskatteuppror!!!
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil/år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Listan fylls på riktigt fort!
Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn
Bensinskatteuppror
och vidarebefordrasedan detta mail till dina kompisar.

Senast ändrad:
F

F.d. 10558

Guest

Byrstner

Kasta skit på trappan var ett exempel hämtat från France.
Läs nästa mening så ser du vad jag tycker att vi svenskar borde göra istället för att hålla på med vad jag kallar "köksbordsprotesterna".
Listor i all ära, men de slår inte lika hårt som att vara ute på vägarna.
Att inte tanka hos några bolag som faktiskt är billigare än Statoil (OK automatstation, Borås 14:09 kr i lördags), vad gör det, kanske rätt, det är ju bara att prova och funkar inte det så göra något annat. Huvudsaken är att man är samlade och har kraftfulla metoder!
Sen är det inte bara bensinbolagen som är dyra, glöm inte Mr Borg, han skinnar oss på orimliga skatter!!

/Bosse

Senast redigerad av en moderator:

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

EU måste granska affären först..Det blir klart i september.
Ps.Borde inte gå igenom ,blir för lite konkurans.

det finns nu ett prliminärt uttalande från kommissionen och dom är tveksamma till affären av just konkurrenskäl, det slutgiltiga avgörandet kommer som sagt i september

F

F.d. 1471

Guest

Bolundman ! Jag insåg redan i ditt första inlägg vad du tycker men som du säkert vet finns det fler som tycker. Vi kanske tycker annorlunda och låt oss göra det. Vill du inte vara med så låt bli!. Något som inte fungerade ena gången kanske fungerar lysande nästa gång. Världen är föränderlig!

F

F.d. 10558

Guest

Byrstner!
Exakt, vi tycker annorlunda även jag, så låt mig också då göra detta! Har aldrig påstått något annat än att försöka ska man göra, men alltid med samma medel protestera hjälper ju tydligen inte, därför tycker jag att bågen borde spännas.
/Bosse

F

F.d. 14038

Guest

Håller fullstängigt med bolundman, jag har skrivit på den ena listan efter den andra men vad händer (inte ett skit).

Troligen kommer det att hända något nere i ett annat europeiskt land snart för dom är heller inte nöjda med det som sker med bränslepriser och andra pålagor.

Fram för lite mer bestämda åtgärder som både syns och hörs så beslutsfattarna fattar att måttet är mer än rågat.

Som småföretagare blev vi lovade en massa förbättringar före valet, vad har det blivit jo enbart försämringar.

Jag skulle kunna och räkna upp en massa åtgärder som försämrat både för mig som företagare samt för de som är anställda.

Vi har 2 st bilar som går på service mm.

För ett år sedan hade vi ca 7000:- i bränslekostnader/månad.

Idag har vi ca 15000-16000:-/månad och det utan att bilarna körs så mycket mer än förut.

Sedan undrar jag vart dessa pengar tar vägen, är det någon som vet?.

Hls Laika.

Gerry

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2025

Läste på dina dina pengar (di.se) att bensinen höjs med 10 öre och dieslen med 20 öre i dag

Senast ändrad:
F

F.d. 14038

Guest

Kan bara konstatera att det inte finns någon här i klubben som kan tala om vart de ökade inkomsterna för staten tar vägen och vad de ska användas till, undrar om staten själv vet?

För inte är det väll på bättre och säkrare vägar?

Betänk att staten får extra inkomst varje gång som bensinbolagen höjer priset, momsen följer ju snällt med utan att nämnas, sådana inkomster skulle jag också vilja ha.

Jag undrar också om det inte går att köra bilarna på alkohol för det vore ju jättebra, tänk er en fredag utan att inte hunnit till statens andra bolag (sysstembolaget).

Bara att gå ut och ta lite ur tanken så är problemet över, dessutom kan man snart köpa biligare allkhol på bolaget än diesel på tappen.

Imorgon är det fredag och sedan lördag då är vi förhoppnongsvis lediga och har fint väder med en stor varm sol, då vill jag önska alla medlemmar en väldigt fin helg med husbilsresa till något härligt ställe.

Hls Laika.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6530

Guest

Förra inlägget började med ( kan bara konstatera ) det kan jag oxå konstatera att som man röstar får man betala? Jag har haft husbil sedan 1984 o aldrig någonsin haft dessa otroliga höjningar på skatt eller försäkringar som de sista åren, vad beror det på. Det får ni andra skattebetalare själv fundera på. Kanske hade det varit samma skit om det hade vatt en majoritet i riksdagen? eller ? Mvh Nilsman

F

F.d. 3088

Guest

Lite från ämnet men ändå ett litet kreativt förslag:wink:
Nästan hela försvaret är bortbantat, ingen värnplikt, inga övningar regementen nerlagda,
materialet skrotat, inga flygningar mm mm ( måste vara otroliga milliarder som finns varje år) Nu senast tog de ju ÖB i örat när han handlade, han skall tydligen ha någon slags "förmyndare nu som sköter plånboken åt honom:twitcy:
Var finns dom pengarna som användes till det idag?????:confused::confused:

Kan inte Borg banta bort ex. 5 kronor litern på bränsleskatten och ersätta den förlusten med dom pengarna som ändå finns lediga nu från försvaret:D

F

F.d. 6238

Guest

Jag tycker att Bränslepriserna nu har nått den övre gränsen för Vad man kan uthärda. Jag har nu fått indikationer på att folk börjar sälja sina Husbilar eftersom dom tycker att gränsen för priset på bränsle är nu nådd. INGEN BRA UTVECKLING.

Också lite utanför ämnet. Det finns poster i Regeringens Budget som är hemlig och som dom nekar att redovisa. Hls Kurt.

F

F.d. 14038

Guest

Nilsman tror du det hade varit anorlunda med en annan regering, jag tror inte det för då borde dom isåfall protestera vilket ingen av dom gör så vitt jag vet.

Som politisk vilde som inte röstat de sissta åren kan jag säga det, politiker oavset partifärg tänker enbart på sig själva och sin egen förträfflighet.

Hörde på nyheterna idag att man vill höja kommunpolitikernas och landstingspolitikernas löner med 6500:-/mån, och det kommer man med nu när sjuksjöteskestrejken går in på sin andra vecka.

Jag säger bara fy fan.

Hls Laika.

Toppen