• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bengt i Örkelljunga?

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Försök till lite jämvikt eftersom tråden håller på att kantra.
Fick alldeles för dåligt mellanpris. :D

Jojje
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bengt i Örkelljunga?

?

På vad och hur? Vore trevligt att veta lite fakta...
jyrki
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Hej.
Att köpa hos en stor väletablerad husbilsfirma som i reklamen stoltserar med 30 års erfarenhet är absolut ingen garanti för god service och respekt för kunden efter köpet! Vi valde att köpa i Sverige i stället för utomlands tex Tyskland. Vi blev grymt besvikna. Däremot ställde det tyska husbilsmärket upp ! Vi fick välja verkstad i Tyskland och de löste vårt problem på ett smidigt sätt.Utan kostnad för oss! Företaget i Sverige svarade ej ens på rek.brev. Vill tillägga att det ej var Bengt i Örkelljunga!

mvh
WalsanJ
 
F

F.d. 7172

Guest
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Vi köpte vår bil där oxå och allt har fungerat 100 %

//Charsten
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Husbil till husbil=mellanpris

Jojje

Detta förstår jag väl att du menade.

Vad jag inte förstod, var att du inte t.ex jämförde ditt påstående om dåligt mellanpris hos BiÖ på någon annan handlares bud; jag har aldrig träffat någon, som inte skulle velat ha mer för sin bil vid byte!

Du måste väl varit nöjd på mellanpriset om du bytte bil... Det gör man ju inte annars.:msn_laugh:

hälsning
jyrki
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Har ej bytt bil ännu.Håller på med en annan handlare som har ett klart bättre bud.
Till råga på allt så var inte säljaren på BIÖ särskilt påläst på bilen jag ville ha.
Nej, man byter inte om man ej är nöjd med priset.

Jojje
 
M

Micke & Gunilla

Guest
Sv: Bengt i Örkelljunga?

När vi köpte våran nya bil 2011 utan inbyte begärde vi offert från 5st husbilsfirmor på just den bil vi ville ha med tillbehör mm,mm. Bengt i Örkelljunga var klart sämst prismässigt allt enligt pristabell MEN en hel P11 skulle dom minsan bjuda på....blev en annan firma kan jag säga.

Mvh Micke
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Har ej bytt bil ännu.Håller på med en annan handlare som har ett klart bättre bud.
Till råga på allt så var inte säljaren på BIÖ särskilt påläst på bilen jag ville ha.
Nej, man byter inte om man ej är nöjd med priset.

Jojje

"Man byter inte om man ej är nöjd med priset". Nöjd i bilaffärer det lär man aldrig bli ,
men ibland får man bita i det sura äpplet , handlaren är alltid vinnare. Men man kan ju vara mer eller minder missnöjd , det kan ju löna sig att fråga runt!
 

husbilen

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4114
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Hej på er.
Vi ska hämta vår 4:e bil hos BIÖ i april. vi pratade med 5 olika Adria handlare i höstas.
Det var för liten eller ingen skillnad på sidoimporterad och BIÖ.
Men det tog 3 månader innan vi var överrens om priset.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Husbilen,

Med sidoimporterade menar du då bilar importerade och till salu privat eller bilar som säljs av handlare som importerar utan att vara auktoriserade ÅF av märket?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Hej på er.
Vi ska hämta vår 4:e bil hos BIÖ i april. vi pratade med 5 olika Adria handlare i höstas.
Det var för liten eller ingen skillnad på sidoimporterad och BIÖ.
Men det tog 3 månader innan vi var överrens om priset.

Trägen vinner!
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Go mad!

Hej!
Go mad & möed mad att sen Hasse Andersson m. Kvinnaböske musik trollband
folkhopen kring husbilarna hos Bengt i Örkeljunga gjorde inte saken sämre i dag!
Mvh.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Vi har just kommit hem från ett jättetrevligt 13-dagshelgfirande hos goda vänner i HBK.

Vi avslutade helgen med ett besök hos Bengt i Örkelljunga som hade öppet hus.
Många glada HBK-medlemmar passade på tillfället att träffas.

Hasse "Kvinnaböske" Andersson underhöll.

Biö120108_2.jpgBiö120108_1.jpg
 
K

Kyros-2

Guest
Sv: Bengt i Örkelljunga?

Även om denna tråd är något gammal måste jag ändå lägga till att jag/vi på alla sätt rekommenderar BiÖ. Vi har allt vårt där ... och får all den service vi behöver. Jo ... BiÖ är något dyra ... men så är det också kvalite på allting.
 
Toppen