• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Belysning i nersänkbar säng

F

F.d. 4872

Guest
Hej
På vår Rapido fungerar inte belysningen i den nersänkbara sängen.
Finns det någon som vet vart dessa är säkrade eller om det kan vara något annat fel?
Ulf
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Belysning i nersänkbar säng

Vet inte var den sitter, men någon form av brytare som släcker ljuset när sängen fälls upp finns det. Möjligen någon form av flytande kvicksilver eller liknande. Ska kolla i vår bil om jag kan hitta nåt i vår bil.
Ove.G
Var ute och kollade i vår bil (924 F) det finns ingen separat säkring för sängen. Lyser övriga lampor är det nog säkerhetsbrytaren för att man inte ska kunna fälla upp sängen med ljuset på som spökar. Hittar ingen synlig brytare men ljuset i vår säng slocknar nästan direkt man börjar fälla upp den. Max en decimeter i bakkant så slocknar ljuset.
Ove.G
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4872

Guest
Sv: Belysning i nersänkbar säng

Hej och stort tack
Det satt en microbrytare vid höj och sänk mekanismen det var bara att skruva ut skruven lite så lös det.
Tack för ett underbart forum,man ställer bara en fråga och så får man ett svar på det man undrar över.:spinny:
 
Toppen