• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Belysning i garagedelen

lache

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
19654
Medlemskap
2024
Hej! Har nu äntligen fått en bil med garage. Nu min undran,Hur har ni löst det med belysning i garagedelen? Trodde faktiskt att Adria hade tänkt på det innan men Icke! Kör ni med batteribelysning eller har ni dragit kablar??
Med längtans hälsningar
Lasse

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Belysning i garagedelen

Konstigt, har Adria sparat in på detta? Vi har fabriksmonterad belysning vid respektive dörr i vårt garage på en -08. Lite dåligt att spara in på en sådan sak tycker jag eftersom det inte kan kosta speciellt mycket i tillverkningsstadiet jämfört med att eftermontera.

Jag förmodar dock att det inte kan vara speciellt svårt att eftermontera själv om det inte sitter alltför många tummar mitt i handen ;) .

F

F.d. 55989

Guest

Ledlist som går på magnetbrytare.
Samma magnetbrytare som är till larmet.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Konstigt att det saknas. Belysning i garaget har varit standard i de sex bilar vi ägt.
Knaus, Hymer, Concorde och N+B har tydligen detta från början.

lata dagar

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13323
Medlemskap
2025

Vi har belysning i garaget på vår Adria Matrix årsmodell 2015 innanför
garagedörrarna på båda sidor.

BEN111

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2025

I min Adria 670 SL, årsmodell 2014. finns belysning i garaget som standardutrustning. Fanns även på min förra modell, årsmodell 2010.
Bengt

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Låter konstigt. Min husbil från -88 har belysning i alla utrymmen, t.o.m. under huven.

/M

F

Frudden

Guest

T o m min Sunlight - som är Bürstners billigare produktlinje - har en lampa i garaget, fullt tillräckligt.

// Fredrik W

F

F.d. 29756

Guest

Två belysningsarmarurer i garaget på Adria 660 07a

D

Deleted member 11118

Guest

Två lampor i garaget i vår Adria Matrix 2012

F

F.d. 53012

Guest

Så är det numer dyra bilar och tillval för det som borde vara standard. Har på 08 belysning men dragit kabel från armaturen för att få en ytterligare, och har även trådlös armatur som är av ledtyp med två aaa batterier som införskaffades från Polarhusbilar som sitter som original i garderoben och är väldigt snygg och effektiv fastsatt med självhäftande tejp på gararedörren med IR avkänning.

Toppen