• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behövs säkring?

Daniel-s

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Ska montera 3st usbpaneler, varje panel har 3usb uttag för laddning av telefoner är tanken. Min tanke var att ta el från närliggande 12v lampa. Behöver jag säkra av eller bara köra?
Tänker att det redan finns säkring vid min ebl på 10A.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
719
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Du ska alltså ha totalt 9 st USB-uttag på samma 10A säkring. Ev plus lampan. Idag är många USB-uttag på t ex 2,4 A. Det blir mer än 10 A tillsammans. Men jag antar att du inte kör alla samtidigt.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.895
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Ett 2,4A USB uttag är ju 5V och därmed 12W. 10A med 12V ger ju 120W så det kommer att fungera. Däremot är det nog inte lämpligt att lägga så många uttag på samma matning och det kommer troligen att bli spänningsfall om flera används samtidigt.
 

Daniel-s

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
40560
Medlemskap
2024
Nej alla kommer inte användas samtidigt vill ha lite alternativ där det kan finnas USB uttag, köpte dessa usb paneler då dom va snygga fanns ej med färre uttag i denna design. Såg fel dessa är avsäkrade med 15a och det finns två matningar. Fungerar det inte på en matning så ska jag fördela det.
 
Toppen