• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Behöver köpråd ang. Burstner

F

F.d. 4380

Guest
Vi behöver köpråd ang. Burstner 710i Elegans-08
Har i dagsläget en Dethleffs 7094-07 som vi har varit mycket nöjda med förutom lastutrymmet,därav ev. byte-
Nu i vinter har vi varit ute ca. 20 nätter med som kallast -27 och helt utan problem.
Vi undrar nu hur är en sådan bil med dubbla bakaxlar vintertid och hur är vinterkomforten Vi är mycket tacksamma för tips och även andra synpunkter på modellen.

Britt O Roger

Ps. Vårat första inlägg !!!:yes:

F

F.d. 3077

Guest
Sv: Behöver köpråd ang. Burstner

Hej Britt O Roger
En nackdel med 3 axligt och framhjulsdrift är just viktfördelningen,2,1 ton, fram och 1,9 bak olastad,(1,o ton lastförmåga ). Vidare är denna bil försedd med korta framfjädrar,för att bli låg ,jag fattar inte vitsen med för kort fjädringsväg med genomslag som följd???.
Att lägga på snökedjor fram är helt uteslutet för trångt !!.
Vi har en sådan bil (710 I Elegance) för övrigt mycket trevlig bil.
Mvh , Bernt

F

F.d. 3581

Guest

Britt o Roger..
Jag har sneglat på just den bilen rätt länge, och provkörde den i Mantorp för ca ett år sedan.
Jag drog på ordentligt på motorvägen och gjorde långtradaromkörningstestet, som den klarade galant.
Dvs, inga slingrande rörelser - den gick som på räls. Måste väl bero på att det är en boggie.
En av marknadens snyggaste bilar dessutom.
Så´n vill jag oxå ha...

DS

F

F.d. 4380

Guest

Någon som har tips på annan liknande jämnbördig model för vinterbruk o styvutrymmen ?

Britt O Roger

F

F.d. 13449

Guest

Någon som har tips på annan liknande jämnbördig model för vinterbruk o styvutrymmen ?

Britt O Roger
Bakhjulsdrift blir IVECO eller MB.
Hymer har ju sin serie med Mercedes, det kan ju vara ett alternativ.
Sen finns det ju Carthago, Concorde, Phoenix och en massa andra men det beror ju på vilket prisläge ni tänkt er.

Toppen