• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Behöver du hjälp med att importera husbil?

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Sitter här i gryningen o kan inte sova, funderar på vad jag vill pilla med framöver.

Jag tog tåget ner i Tyskland i somras och köpte mig min första Husbil. Innan detta har jag arbetat med hus o segelbåtar. Jag har importerat 4 personbilar till Sverige tidigare med.. Nu när min bil är inregistrerad o klar så har jag lärt mig vilka vägar man skall gå för att uppnå sitt mål. (inte alltid enkelt med de begränsade medel jag har till mitt förfogande, Sjukpeng)

Men i vilket fall så kan man ju alltid hjälpa sådana som har tankar på att köpa bil i andra länder o ta dem till Sverige. Det kan ju vara allt från att köra upp bilen eller besiktigad den innan affär, och att reda ut vilka dokument som skall finnas.

Finns säkert massa företag som tar bra betalt för denna tjänsten.. Mitt mål är att det inte skall kosta mig något att hjälpa någon, om vi så åker till Tyskland för att besiktiga en bil och avsluta ett köp. så är mitt mål att bara det inte kostar mig något så är jag nöjd.

Jag har som sagt håligt på med båtar tidigare, där gjorde jag samma sak om en familj var i knipa. Då seglade jag deras båt till den hamn de ville för mina rese o matkostnader som minimum. Gillar inte folk som försöker utnyttja människor i knipa :(

Är du den sittsen att du vill handla i tex I Tyskland, men inte riktigt vågar göra detta ensam, är du i en situation där du känner att du vill köpa bil utomlands hör av dig till mig så kanske jag kan hjälpa dig/er med allt från praktiskt genomförande och till att köra er nya bil till Sverige om ni tycker det är lite otäckt i början med stor bil och mycket trafik.

Hör av er om ni har några funderingar

Vänligen

/Freddy
(ps Tele nr får ni efter ett pm)

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Behöver du hjälp med att importera husbil?

Jag tycker alla som haft tanken ska nappa på denna idé :msn_thumbup:

Första gången så kan det vara bra att ha hjälp, när man upptäckt hur enkelt det är, går det av bara farten (och man i sin tur kan hjälpa andra).

Peter :)

F

F.d. 29925

Guest

Har, visserligen för egen del, tagit hem både MC, PB och husbilar för egen räkning. Men det har även förekommit att jag efter besiktning av det tilltänkta objektet
har åkt hem tomhänt.
Skulle aldrig överlåta detta avgörande till någon annan.

F

F.d. 24320

Guest

nej men det handlade ju mer om hjälp och stöd, och det tror jag många skulle må bra av.
Vem vet kanske något trevligt kan komma av det också.
Skulle jag varit på gång att köpa just nu skulle jag uppskattat den hjälpen som erbjuds väldigt. Tycker det är en bra ide och ett trevligt initiativ.
MvH Benny

F

F.d. 55437

Guest

nej men det handlade ju mer om hjälp och stöd, och det tror jag många skulle må bra av.
Vem vet kanske något trevligt kan komma av det också.
Skulle jag varit på gång att köpa just nu skulle jag uppskattat den hjälpen som erbjuds väldigt. Tycker det är en bra ide och ett trevligt initiativ.
MvH Benny
Bara att tacka för det erbjudandet.

C

CLarsson

Guest

Sitter här i gryningen o kan inte sova, funderar på vad jag vill pilla med framöver.

Jag tog tåget ner i Tyskland i somras och köpte mig min första Husbil. Innan detta har jag arbetat med hus o segelbåtar. Jag har importerat 4 personbilar till Sverige tidigare med.. Nu när min bil är inregistrerad o klar så har jag lärt mig vilka vägar man skall gå för att uppnå sitt mål. (inte alltid enkelt med de begränsade medel jag har till mitt förfogande, Sjukpeng)

Men i vilket fall så kan man ju alltid hjälpa sådana som har tankar på att köpa bil i andra länder o ta dem till Sverige. Det kan ju vara allt från att köra upp bilen eller besiktigad den innan affär, och att reda ut vilka dokument som skall finnas.

Finns säkert massa företag som tar bra betalt för denna tjänsten.. Mitt mål är att det inte skall kosta mig något att hjälpa någon, om vi så åker till Tyskland för att besiktiga en bil och avsluta ett köp. så är mitt mål att bara det inte kostar mig något så är jag nöjd.

Jag har som sagt håligt på med båtar tidigare, där gjorde jag samma sak om en familj var i knipa. Då seglade jag deras båt till den hamn de ville för mina rese o matkostnader som minimum. Gillar inte folk som försöker utnyttja människor i knipa :(

Är du den sittsen att du vill handla i tex I Tyskland, men inte riktigt vågar göra detta ensam, är du i en situation där du känner att du vill köpa bil utomlands hör av dig till mig så kanske jag kan hjälpa dig/er med allt från praktiskt genomförande och till att köra er nya bil till Sverige om ni tycker det är lite otäckt i början med stor bil och mycket trafik.

Hör av er om ni har några funderingar

Vänligen

/Freddy
(ps Tele nr får ni efter ett pm)

Hej Freddy,
Jag funderar på att köpa en ny husbil, 0 km, i Tyskland. Det enda jag funderar på är hur det går till att momsa den i Sverige. Man kan ju köpa den momsfritt i Tyskland och så har man några dagar att momsa den och naturligtvis registrera den i Sverige.
Har du momsat någon husbil i Sverige?

andersg52

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
6813
Medlemskap
2026

TIPS: Gör alltid personkoll på han/hon innan du ger dig in i affärsförbindelser

Toppen