• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Behållare bromsvätska

skepparen

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
30650
Medlemskap
2024
Hej har sökt o sökt men verkar omöjligt att hitta bromsvätskebehållaren i min concorde charisma 2007,kanske någon som vet Fredrik
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.518
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Jag sökte på detta ""concorde charisma 2007 brake fluid reservoir""
Hittade denna film med denna bild. Filmen är på en högerstyrd bil.
Din behållare sitter på vänster sida.
 

Bilagor

  • 1725048151274.jpeg
    1725048151274.jpeg
    68,9 KB · Visningar: 50

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.590
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
@tony o nette
Mycket intressant vinkling av det trådskaparen frågar efter.

Som yrkesutövare i fordons/maskinbranchen fanns det inte överhuvud taget i mitt medvetande att någon inte hittade bromsvätskebehållaren rent fysiskt på sin bil.
Mitt svar ovan relaterar till att man inte hittar reservdelens artikelnummer eller var den finns att köpa.

Så kan det gå när olika nivåer av ämneskunskap sammanstrålar. Detta torde gälla alla ämnen som avhandlas på HBK.

@skepparen
Vad är ditt problem med avseende på bromsvätskebehållaren?
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Hej Skepparen! Den sitter högt upp alldeles under gallret bakom vindrutan. Man kommer åt den genom att först skruva av det långa plåtgallret bakom vindrutan (framför 'instrumentbrädan') och sedan den isolerade luckan på vänster sida. På den högra sidan sitter motsvarande lucka för att komma åt kylvätskebehållaren. Lycka till Claes
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.518
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
@tony o nette
Mycket intressant vinkling av det trådskaparen frågar efter.

Som yrkesutövare i fordons/maskinbranchen fanns det inte överhuvud taget i mitt medvetande att någon inte hittade bromsvätskebehållaren rent fysiskt på sin bil.
Mitt svar ovan relaterar till att man inte hittar reservdelens artikelnummer eller var den finns att köpa.

Så kan det gå när olika nivåer av ämneskunskap sammanstrålar. Detta torde gälla alla ämnen som avhandlas på HBK.

@skepparen
Vad är ditt problem med avseende på bromsvätskebehållaren?
Förstår exakt vad du menar. Jag var också inne på detta men jag läste texten flera ggr innan jag sedan valde mitt svar.
Jag är i fordonsbranchen sedan -00 men jag har varit verksam i elektronik och diverse mekanik (Radio. tv, bilar, mc, mopeder o modellbil o flyg)
sedan jag var 9år och jag tänkte att alla har olika hög kunskapsgrad.
Jag har träffat en bil ägare som är hjärnkirurg som inte kan ett dugg om sina bilar och jag kan inget om hjärnan. :)
 
Toppen