Sv: Begreppet ställplats
Dialog med myndigheterna
Det är kommunen som beslutar om vad som skall gälla på deras pakeringar inom det lagrum som finns för sådant.
Som sagt det är bara att följa gällande parkeringsbestämmelser på plats, några gräddfiler för just Personbilar kl.II kan vi nog glömma.
Dessutom är det inte paragrafrytteri att följa gällande lagar och förordningar det är precis tvärt om, att följa lagen och det gäller alla.
Egna tolkningar av dessa låter sig inte göras varken från den som pakerar fordonet eller den som övervakar om bestämmelserna ex. P-vakt.
Vad jag kan förstå av vissa inlägg så har en del svårt att acceptera att de har en Personbil KL.II vilket i många fall gör att de kan framföra detta med B körkort även om det väger över 3,5 ton då är det OK.
Samtidigt som de anser att det egentligen är något annat när de skall följa gällande regler för detta fordon
Bäst vore kanske för att undvika detta att Trafikverket klassar om begreppen och inför bergreppet Campingfordon eller Husbil och att de untantag från körkortsbehörighet som nu finns ändras.
Lätt lastbil eller tung lastbil Under 3,5 ton B-kort, över 3,5 ton C-kort
Tänk vad enkelt allt skulle bli.
Pakering till exempel.
P-skyllt med tilläggstavla Endast personbil eller endast Tung lastbil, Genomfart för fordon över 3,5 ton förbjudet Campingfordon/Husbil förbjudet och så vidare.
Vill vi ha det så
Ja, jag börjar faktiskt undra när jag läser en de inlägg som enbart försöker hitta undantag och göra det mer komplicerat än det är för oss som nu har glädjen att äga och köra/sova i en Husbil