• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Begränsad bruttovikt Motala

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Åkte över Göta kanalbron från fina ställplatsen Södra Hamnen mot Motala och Stockholm, lade då märke till att bron har begränsad bruttovikt 3,5 ton. Tyckte att det kunde vara bra att känna till för alla med tyngre bilar.
//Åke

F

F.d. 25404

Guest
Sv: Begränsad bruttovikt Motala

Undrar just om ägaren har tänkt på detta när han skyltat? Tur att det finns en alternativ väg!

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Problemet har uppstått för att Banverket bygger dubbelspår och därmed är ordinarie infart via järnvägsviadukten stängd.

Det kanske finns någon ytterligare väg in men det kollade jag inte i somras eftersom jag inte behövde :)

F

F.d. 25404

Guest

Fast järnvägsbron är ju inte så hög så alla kommer under?

Om man fortsätter förbi MacDonalds mot Vadstena så finns det en väg till höger efter en km ungefär, den går över järnvägsspåret. Jag är inte så ofta där och kör, men det borde vara skyltat där också. Får ut i morgon och kolla hur det ser ut :)

T

Tobbe E

Guest

Fast järnvägsbron är ju inte så hög så alla kommer under?

Om man fortsätter förbi MacDonalds mot Vadstena så finns det en väg till höger efter en km ungefär, den går över järnvägsspåret. Jag är inte så ofta där och kör, men det borde vara skyltat där också. Får ut i morgon och kolla hur det ser ut :)

Det är skyltat den vägen.Åkte in där för några timmar sen.

F

F.d. 25404

Guest

Tänkt på ? Det är väl bärigheten på bron som inte är högre.
Ove.G

Ja, det lät kanske lite konstigt, men... Det är ganska bra skyltat hur man ska ta sig dit om man är inne i stan, och då över Strömbron, men är totalvikten över 3,5 ton så måste man ta en alternativ väg och den är inte alls skyltad lika bra.

Tänkte att ägaren hade kunnat göra en bättre skylt där det finns en anvisning om hur tyngre ekipage ska köra för att ta sig dit. I allafall nu när vägen under järnvägsbron (3,2 m) är avstängd...

Det finns inget skyltat om den vägen som tyngre fordon ska köra förrän man svänger av v 50, och det var längre än 1 km från McDonalds, måste vara 2-3 km innan man ser skylten.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Åkte över Göta kanalbron från fina ställplatsen Södra Hamnen mot Motala och Stockholm, lade då märke till att bron har begränsad bruttovikt 3,5 ton. Tyckte att det kunde vara bra att känna till för alla med tyngre bilar.
//Åke

Tack för informationen, men för att den ska kunna komma till nytta så borde kanske upplysningen läggas in i beskrivningen av husbilsplatsen "Södra hamnen".
V-backen ;)

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Tack för informationen, men för att den ska kunna komma till nytta så borde kanske upplysningen läggas in i beskrivningen av husbilsplatsen "Södra hamnen".
V-backen ;)

Håller med dig V-backen men det är bara WEB-arna som har behörighet att lägga till information på sidan.
//Åke

Toppen