Åkte över Göta kanalbron från fina ställplatsen Södra Hamnen mot Motala och Stockholm, lade då märke till att bron har begränsad bruttovikt 3,5 ton. Tyckte att det kunde vara bra att känna till för alla med tyngre bilar.
//Åke
//Åke
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Undrar just om ägaren har tänkt på detta när han skyltat? Tur att det finns en alternativ väg!
Fast järnvägsbron är ju inte så hög så alla kommer under?
Om man fortsätter förbi MacDonalds mot Vadstena så finns det en väg till höger efter en km ungefär, den går över järnvägsspåret. Jag är inte så ofta där och kör, men det borde vara skyltat där också. Får ut i morgon och kolla hur det ser ut
Tänkt på ? Det är väl bärigheten på bron som inte är högre.
Ove.G
Åkte över Göta kanalbron från fina ställplatsen Södra Hamnen mot Motala och Stockholm, lade då märke till att bron har begränsad bruttovikt 3,5 ton. Tyckte att det kunde vara bra att känna till för alla med tyngre bilar.
//Åke
Tack för informationen, men för att den ska kunna komma till nytta så borde kanske upplysningen läggas in i beskrivningen av husbilsplatsen "Södra hamnen".
V-backen