Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Mats vi hade inte boggi på vår Flair, det var en Niesman Flair 8000 CEBW. Däremot har vi haft 2 Arto med boggi, Niesmann+Bischoff Arto 79LE 2012 och en Niesman+Bischoff Arto 88F 2014.Har någon erfarenheter av N-B Arto eller Flair dubbelboggie? ( Los Suecos, visst hade ni en sådan?) 3-5 år begagnad vore bra. Är det uppvärmda tankar? Klimatanläggming i bodelen?
En bakhjulsdriven bil med boggie är klart att föredra, sommar som vinter
Det byggdes några Frankia på MB med Alco boggie, luft fjädrat, blev inte så långvarigt, vet ej om det var problem eller!Bakhjulsdrivna husbilar med boggie är väl ganska ovanliga?
Jag vet, men folk tror oftast att är det mer än 2 hjul bak så kallas det boggie, fast det kan vara både tvillingmontage eller tandemaxlar. Det är sällan det är en boggie på husbilar. Oftast bara tandemaxlar.Bakhjulsdrivna husbilar med boggie är väl ganska ovanliga?
Jag vet, men folk tror oftast att är det mer än 2 hjul bak så kallas det boggie, fast det kan vara både tvillingmontage eller tandemaxlar. Det är sällan det är en boggie på husbilar. Oftast bara tandemaxlar.
Tandem ?? fyrhjulsdrift betyder det i min värld![]()
Vi har en flair bakhjulsdrivning på Iveco chassi 7,5 ton. Tankarna ligger i dubbel golv uppvärmda. Klimatanläggning är oftas monterat. Vi har haft två Arto framhjulsdrivna & två Flair under 17år Har alltid använd dessa året runt. mycket nöjda med alla bilar vi haft.Har någon erfarenheter av N-B Arto eller Flair dubbelboggie? ( Los Suecos, visst hade ni en sådan?) 3-5 år begagnad vore bra. Är det uppvärmda tankar? Klimatanläggming i bodelen?