• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Beg. husbil för användning "året runt"?

Loppan67

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12530
Medlemskap
2024
Tar tacksamt emot tips och råd gällande beg husbil (min 5,80 m och maxpris 250 000 kr) som lämpar sig för användning året om. Bor i norra Sverige, dvs krävs ordentlig isolering och bra värme under vinterhalvåret. Är novis gällande husbilar och får olika råd gällande "bästa" vinterbilen beroende på vem man frågar :confused:
Någon som har lust att dela med sig av sina åsikter? Vill såklart även ha en vettig planlösning - gärna u-soffa längst bak...

Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Beg. husbil för användning "året runt"?

Hej
För den summan tror inte det blir annat än ett militärtält, med kamin i mitten.Den varianten håller nog bäst värmen.
Men lycka till
/Vidhem

Loppan67

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12530
Medlemskap
2024

Kan tror det...:D
Råkade "slinta" på tangenten gällande prislapp... Ska vara 250 000 kr, men förstår såklart att det inte blir något "lyxåk" för de pengarna heller...

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om du ser i tyskaland så kan du finne en bra bil knapt 7m lang og riktig vinterbil: Niesmann-Bischoff Flair 6700 I TA L- Sitzgruppe I. Hand
Gebraucht
23.990,00 €
detail.gif

Det finnes fra tid til annen Flair fra 1994 til 2000 i din prisklasse - jeg søkte på biler under 30 tusen euro og fant denne ene på cara-world.de, har ikke søkt på mobile.de

Loppan67

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
12530
Medlemskap
2024

Om du ser i tyskaland så kan du finne en bra bil knapt 7m lang og riktig vinterbil: Niesmann-Bischoff Flair 6700 I TA L- Sitzgruppe I. Hand
Gebraucht
23.990,00 €
detail.gif

Det finnes fra tid til annen Flair fra 1994 til 2000 i din prisklasse - jeg søkte på biler under 30 tusen euro og fant denne ene på cara-world.de, har ikke søkt på mobile.de

Tack för ett vettigt svar!

F

F.d. 6102

Guest

Vi har en Eura mobil 580LS dubbla golv ska nog klara vintrarna här i Luleå.vi e nöjda med den i allafall.

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2025

Jag skulle rekommendera dig att köpa en Nordic. De är gjorda i Sverige och för att klara bistra vintrar och har bl a vattenburen värme. Det finns ganska många på Blocket. Jag har själv en Nordic -96 som jag är väldigt nöjd med. Med lite uppfräschning av klädsel, lampor och annat så blir de som nya invändigt..:) Det som är en stor fördel med Nordic jämfört med många billigare fabrikat är att de är oerhört robust gjorda.

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Jag skulle rekommendera dig att köpa en Nordic. De är gjorda i Sverige och för att klara bistra vintrar och har bl a vattenburen värme. Det finns ganska många på Blocket. Jag har själv en Nordic -96 som jag är väldigt nöjd med. Med lite uppfräschning av klädsel, lampor och annat så blir de som nya invändigt..:) Det som är en stor fördel med Nordic jämfört med många billigare fabrikat är att de är oerhört robust gjorda.

"Det som är en stor fördel med Nordic jämfört med många billigare fabrikat är att de är oerhört robust gjorda."

I vilket hänseende då?

mvh
Fincan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Nordic har så vidt jeg vet svensk trevirke i påbygget med frigolit som isolasjon og 0,6mm ruglet aluminiumplåt - en løsning som få andre fortsatt benytter og da endast på billigmodeller!
Isolasjonsdør mellom førerhytte og bodel på alkovemodeller er det mange som har.

F

F.d. 29841

Guest

Hej Markus58,
Fan vad avundsjuka dom är här på forumet på din NORDIC:
/Vidhem

F

F.d. 25282

Guest

Fordel ved Nordic og SMC er at det er gennenprøvet bygemetoder og teknik, som altid klarer den nordiske vinter, og reparationer klares også hurtigt i Sverige. Da det er almindelige reservedele kan gør det selv manden/fruen nemt klar omforandringer og reparationer som for øvrigt er få.

En Glad ejer af SMC husbil fra 2003

Bilagor

• 6904412196.jpg
    6904412196.jpg
    45,5 KB · Visningar: 1
Toppen