• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bedrageri fra Gold kort

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Fikk i dag tidlig en tlf fra min bank Nordea.
De kunne fortelle at de hadde opprette en sak mht mitt Gold kort. De fortalte at jeg hadde gjort en rekke merkelige uttak i USD, GBP, Euro siden kl. 15.34 i går. De reagerte momentant i svindel avdelingen. På den tid satt jeg forøvrig fast i bilkø ved E6 Hamar pga en dødsulykke.

Vel, de kunne fortelle at sannsynligvis var det blitt utført ett datainnbrudd / Hacket hos en leverandør jeg har handlet av med mitt Visa Gold.

Hun beroliget meg også med at dette er dekket av banken og at jeg ikke vil lide noen tap. Hun rådet meg derfor til å fortsette å bruke Gold kortet som før, pga den innebygde sikkerheten kortet har, og som de beviser med sin saksbehandling, og at det ikke vil oppstå uttak direkte fra mine konti, kun fra bankens.

Hadde jeg brukt ett vanlig bankkort, ville det fortsatt vært dekket, men da ville jeg stått uten dekning på kortet, og sperret kort, inntil banken hadde fått ryddet opp og sendt ut nytt kort. det kan være kjedelig om man er på ferie på kontinentet.... Kortet er nå makulert og jeg har nytt fra Nordea Visa Gold innen en uke.

Så moralen er, ha alltid ett Gold kort på ferie, og bruk det! Og betal hele saldo 100% når den forfaller. da har vi penger for hånden, trygghet og gode betingelser.

:mad::confused::)
 
Toppen