Marianne & Ranko
HBK Medlem
Ibland undrar jag om jag ska "haka på" en befintlig bedrägeri-tråd eller om jag ska öppna en ny tråd. Tittade lite i sökverktyget och hittade ingenting som passar "dagens datum" så nu kommer lite allmänna tips om 4 favoriter bland blåsningar som cirkulerar på nätet och kammar in 29 miljarder/år åt bedragarna. Bir jag en av dessa offer en vacker dag, eller du...? Kanske inte om man känner till förfarandet och inte är förhastad, girig, hjälpsam, godtrogen, m.m., som det uppenbart är ganska vanligt beteende på nätet!
Kolla länken med hela texten här!
Källa: Internet (editerat)
Jag älskar 70 talet då allting var mycket "enklare" och jag slapp betala räkningar på nätet, uppdatera datorn stup i kvarten, lära mig nya saker dagligen och var oberoende av surf-operatörer och deras avgifter trots många gånger dålig överföring och mottagning av cyber-kunskaper. Men ändå får jag erkänna att man lär sig betydligt snabbare på en halvtimmes surfande än när man gick till biblioteket på 70-talet och läste böcker i flera veckor tills poletten "trillade ner". Allting var kanske inte "bättre för", men med lite försiktighet klarar man sig ganska bra även idag : )
Kolla länken med hela texten här!
Källa: Internet (editerat)
Jag älskar 70 talet då allting var mycket "enklare" och jag slapp betala räkningar på nätet, uppdatera datorn stup i kvarten, lära mig nya saker dagligen och var oberoende av surf-operatörer och deras avgifter trots många gånger dålig överföring och mottagning av cyber-kunskaper. Men ändå får jag erkänna att man lär sig betydligt snabbare på en halvtimmes surfande än när man gick till biblioteket på 70-talet och läste böcker i flera veckor tills poletten "trillade ner". Allting var kanske inte "bättre för", men med lite försiktighet klarar man sig ganska bra även idag : )