• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteriproblem

toscana

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
930
Medlemskap
2024
Hej från Toscana
Har en 07 Fiat , Vi fick problem med att bilen inte ville starta , det visade sig att en cell var död. Åkte då till Fiat ,Vi trodde att vi hade 2 års- garanti som är brukligt. men Fiat har bara 1 års-garanti . Så till frågan är det verkligen så ?Hälningar Toscana

J

Jarn

Guest
Sv: Batteriproblem

I min bil som jag köpt i Tyskland, det är en Fiat -07 där är två års Europa garanti.
Det står i Servicehäftet.

Bytte en bromsljus kontakt nu när den är 15 månader, inga problem att få det fixat på den svenska Fiat verkstaden.
Behövde inte visa någonting, han såg det på reg. numret o Vägverket sa de.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Garantiperioden måste väl börja från det datum som står på "kvittot" som alla andra grejor.Köper jag en dammsugare söm har stått i butiken i 2 år har den inte forlorat garantin.

F

F.d. 3581

Guest

Köparen skall kunna förvänta sig att ett batteri bör hålla åtminstone i 3 år.

Opel ger tre års batterigaranti:

Opel Zafira 2,2 Elegance Pris 220 900 kr Kategori Familjebil Garantier: Två års assistansgaranti, 2 års nybilsgaranti, 3 års batterigaranti, 12 års garanti mot genomrostning, 2 års reserv-och tillbehörsgaranti

DS

Toppen