K
Kurt & Birgitta
Guest
Är det någon som vet vad som som händer med laddaren om man har fler batterier än den är avsedd för. Kan det vara därför jordfelsbrytaren löser efter några dygn. MVH Kurt.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
--------------------------------------------------------------------------------------------------Är det någon som vet vad som som händer med laddaren om man har fler batterier än den är avsedd för. Kan det vara därför jordfelsbrytaren löser efter några dygn. MVH Kurt.
Är det någon som vet vad som som händer med laddaren om man har fler batterier än den är avsedd för. Kan det vara därför jordfelsbrytaren löser efter några dygn. MVH Kurt.
Jag har kollat anslutningskabeln .Det är noll mellan jord och nolla.Kan jordfelsbrytaren känna om det är fel på ingående ström? Jag har haft en jordfelsbrytare på lösa anslutningskabeln i flera veckor utan att den löst ur. MVH KurtNej. Du har ett isolationsfel på apparatur eller kablage.
Försök att koppla ifrån delar av kretsen samt prova annan anslutningskabel.
Jag gissar på fukt i anslutningen till husbil eller vid uttaget vid huset.
Eller har du en skarv på vägen?
Jag har kollat anslutningskabeln .Det är noll mellan jord och nolla.Kan jordfelsbrytaren känna om det är fel på ingående ström? Jag har haft en jordfelsbrytare på lösa anslutningskabeln i flera veckor utan att den löst ur. MVH Kurt
Ja.Menar du noll ohm mellan skyddsjord och nollan?
Mellan nolla och jord i ingående kabeln.MVH KurtDå har du funnit ett fel!
Det skall var oändligt stort motstånd mellan Nolla o Skyddsjord.
Är det sladden du mäter eller är det en säkringscentral med i mätningen.
I centralen sitter nollan o skyddsjorden ihop före jordfelsbrytaren.
Tala gärna om hur du mätt och på vad du mätt
Mellan nolla och jord i ingående kabeln.MVH Kurt
Jag har inte bilen hemma så jag kan . MVH KurtHar du mätt direkt på husbilens intag?
Om inte koppla ur kabeln och mät där.
Det skall inte vara någon kontakt varesig mellan Jord o fas eller jord o nollan.
Prova annan anslutningskabel om det är den som spökar.