• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteriladdare Dania 10 electronic

F

F.d. 8400

Guest
Hjälp!
Jag tänkte blåsa liv i en gammal batteriladdare, Dania 10, men är lite osäker på ut/ingångarna - det finns tre st. varav två går till bilens batteri resp. batteriet i bodelen men den tredje har en symbol av en cirkel med ett kryss i och under en symbol som liknar en fläkt - kan den vara till för att ladda bodelsbatteriet under färd?

F

F.d. 8400

Guest
Sv: Batteriladdare Dania 10 electronic

Hej o tack för svaret - Nope, det är inte den laddaren utan en betydligt äldre - 7,0 A för batterier upp till 100Ah och jag undrade om ut/ingången med markeringen (cirkel med ett kryss i + en symbol som liknar en fläkt) är till för att ladda bodelsbatteriet under färd via generatorn...
Avsulfatering och djupladdning saknas på denna raritet,,

F

F.d. 55451

Guest

Om det fanns en särskild inträdan för generatorn under körning behandlat av laddaren, vore det knappast regleringen av mer än 7 Amp.
Min gamla :oops: -96 generator ger ca. 72 ampere vid start.;)
Så det skulle vara en stor begränsning med denna laddare.

Som en regulator med max 20 Amp för odokumenterad AGM smart laddere.
Ursäkta C-teckkar' :D - när kommer ni in för en sportsman tävling ?
:twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8400

Guest

:) Hej, igen o tack för dialogen - kopplade nyss in den på 220v o ger 7,5v ut på alla tre utgångarna så som laddare har den nog gjort sitt...

Toppen