• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Batterier

Maverik

HBK Intresserad
Kommun
Lidköping
Jag ska köpa nya batterier til husbilen och funderar på att köpa de billigare lifepo batterierna. Är det någon som har provat dem och vet om det funkar. Jag har kollat på märket Lanpwr, är det någon som har erfarenhet av dem?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag tror inte att det finns direkt dåliga LifePO4-bvatterier i dag. Du kan väl räkna så här, om de skulle klara 2000 cykler, hur länge klarar du dig då? Mina 600+ Ah är inne på sin 3e sässong och de är cyklade ca 75x och vi använder ganska mycket ström då vi i möjligaste mån fricampar. Skulle jag haft 100 Ah batterier så hade de varit cyklade ca 300x på 3 år så ungefär 20 år på 2000 cykler.

Henrikss

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
43025
Medlemskap
2025
Lanpwr har jag inte hört något om.
Elfhub och Kepworth har många och jag har inte läst om klagomål.
Själv har jag Elfhub.
Valde dessa eftersom dom är betydligt mindre än Kepworth och jag fick plats med 3st 100Ah i befintlig batterilucka. Dom har givetvis bluetooth.

Toppen