• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batterianslutning Fiats startbatteri

Solkullen

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
162
Medlemskap
2025
Pluspolen har en anslutningsplåt med tre kopplingspunkter märkta A, B resp C. A och B är avsäkrade med 50A och C med 70A, vart går tamparna? Jag vill skilja batterisystemen helt från varandra, därav frågan.

skalman52

FD HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
PÅ min bil, helintegrerad Carthago, är det en 50A säkring som kopplar startbatteriet till bodelen. Resten av säkringarna går till olika saker i förarhytten: stolsvärme, backspeglar, fönsterhissar, startmotor (500A), andra "Fiat-säkringar" (70A och 50A) hydrauliska stödben (150A).

MVH
Hans

Solkullen

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
162
Medlemskap
2025
PÅ min bil, helintegrerad Carthago, är det en 50A säkring som kopplar startbatteriet till bodelen. Resten av säkringarna går till olika saker i förarhytten: stolsvärme, backspeglar, fönsterhissar, startmotor (500A), andra "Fiat-säkringar" (70A och 50A) hydrauliska stödben (150A).

MVH
Hans
Tack för beskrivningen, har nu tagit bort säkring A (50A). Verkar fungera ok så som jag vill ha det, ska testa lite mer i morgon.

Toppen