• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri

jak

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
2148
Medlemskap
2023
Hej

Är det någon som vet om det räcker med ett bobatteri i en Adriatik-06,
574 sp. Räcker bilens laddning? Vi har nyligen bytt bil och i den förra hade vi två bobatterier. När vi är ute är det sällan vi tar in på campingplatser och elplatser, därför är vi lite fundersamma.
Tack på förhand!
Kaj och Ramona:spinny:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Batteri

Det beror väl helt på vad man har för förbrukare i husbilen ex . om man har en strömsnål Tv eller använder en 230v inverter ofta/sällan samt om man har LEDlampor i husbilen (passa på och gå med i gruppköpet från Tyskland) .

En helg bör ni ju klara lätt .

• Gilla
Reaktioner: jak

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Det är precis som Bengt-Åke säger ,det beror på förbrukarna.
Jag har ett batteri på 95 Ah och vi kan vara stilla i 3-4 dagar.
Har Ledlampor och en LCD 15" som tar 21 w, sedan när vi kör så laddar Boostern med 15A. Använder aldrig 220V.

Jojje

• Gilla

algutsrum210

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4125
Medlemskap
2025

Hej

Är det någon som vet om det räcker med ett bobatteri i en Adriatik-06,
574 sp. Räcker bilens laddning? Vi har nyligen bytt bil och i den förra hade vi två bobatterier. När vi är ute är det sällan vi tar in på campingplatser och elplatser, därför är vi lite fundersamma.
Tack på förhand!
Kaj och Ramona:spinny:
Vi har en Adriatik 573-04 har bara ett batteri klarar oss i sex dagar men jag har förstås ingen TV eller dator med mig lyssnar på radion och spelad CD-skivor för övrigt njuter vi av naturen istället.
Maj-Lis och Ronny i Algutsrum

• Gilla

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det är stor skillnad om man kör bara sommar, eller om man vill vara ute på vintern också.
Förbrukningen är mycket högre på vintern, och eventuella solceller gör ingen nytta.

Montreal

• Gilla

jak

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
2148
Medlemskap
2023

Tack för svaren, jag tror vi kan känna oss trygga eftersom vi inte är några storförbrukare av ström. Vi ska investera i ledlampor.

Senast ändrad:
Toppen