• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteri-förbrukning TV

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej..

Vi hade tidigare en 19" tv med DVD. Förbrukningen var 60w, kunde då se på film etc. ngn tim. i upp till 2 -3 dagar utan uppladdning.
Nu har vi bytt till 22" med 70W förbrukning och tycker att batterinivån sjunker snabbare.
kan de extra 10w göra så mycket de få tim. vi ser på TV..? (då är det ju idé och byta..)
Är en värmare igång går det naturligtvis åt mer batt.tid. Förresten..vilket värmesystem tar mest batt.tid, Luftvärme eller Vattenvärme..? Har numera Alde..
Tack så länge..
Libom

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Batteri-förbrukning TV

Hej Libom, angående TV'ns elförbrukning. Har du mätt när TV-apparaterna har varit igång eller går du efter vad som står på skylten på dem? Om du går efter vad som står på skylten så är det mycket möjligt att det skiljer mer än tio Watt, för de brukar sätta ut maxförbrukning. Jag har en 19''med DVD som det står 55W på, men när man bara använder TV delen och mäter förbrukningen på den så ligger den för det mesta till min glädje lite under 30W. Har du "otur" så kan det kanske vara som så att den gamla TV'n bara drog ex.35W i verkligheten och den nya kanske drar ex.65W som minst, och då kommer ju batteriförbrukningen i ett annat läge. Det verkar ofta som att strömförbrukningen ökar mer än man kan tro med några tum större ruta.

M.v.h. JANKRO.

Toppen