• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barnstolar i Husbilen ?

F

F.d. 25111

Guest
Hej,
är det någon som vet om man kan fästa barnstolar i soffan på ett säkert sätt ?

Donna

Martin Svensson

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2025
Sv: Barnstolar i Husbilen ?

Hej
Har haft samma funderingar men nu tror jag har bestämtmig för en stol av märket Britax som heter TwoWay
Framåtvänd bältestol Two way som även är en bakåtvänd bilbarnstol - Britax

Den stolen kan man kunna montera med både trepunktsbälte och midjebälte, sätta den framlänges baklänges.
Min tanke är att sätta den i en bakåtvänd i soffan med midjebältet. Spanna fast barnet med barnstolensegna bälte.

Martin

F

F.d. 29809

Guest
Sv: Barnstolar i Husbilen ?

Hej,

Vi har gjort så som Martin beskriver, det har varit på håret att bältet räcker och det är lite akrobatik för att låsa fast det då låset sitter innerst mot väggen. Men går gör det!

Tänk bara på att dinettbordet är en risk då det vid en kraftig inbromsning kan välta mot barnet om det är av golvmodell. Vi brukar dra ett kraftigt spännband i ramverket under den framåtvända soffan och spänna fast bordet ordentligt innan vi startar.

Toppen