• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barnfråga

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Idag frågade vårt 4-åriga barnbarn Amanda "om det snöar i himlen"? Vad svarar man på en sådan fråga? Funderade medan jag för hundrade gången sopade av snön från husbilen för att solcellen skulle ladda men kom inte på något bra svar. Vad tycker ni!
//Åke

F

F.d. 10627

Guest
Sv: Barnfråga

Det går tyvärr inte att ge ett svar på det!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Visst snöar det i himlen? Snön kommer väl därifrån....?

Nej jag håller med banditen. Man ska inte tillrättalägga för mycket. Sen är det en tuff upptäckt för en 4 åring att morfar eller farfar inte vet allt! :)

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, säg som det är. Snön kommer från alla gråa tråkiga moln man ser, men ovanför dem skiner solen som alltid för fullt. (Om det inte är natt.) :)

M.v.h. Jankro.

F

F.d. 53074

Guest

Barn är härliga! För många år sedan var jag barnvakt åt en liten grannflicka, 4 år. Vi gick ner till Klarälven där man på den tiden fortfarande lösflottade timmer. Tusentals timmerstockar flöt långsamt förbi där vi satt. En lång stund satt vi tysta och bara iakttog. Rätt som det är kommer ett konstaterande från Amanda: "Jättarna har nog spelat plockepinn.". Så var det med det.

Kjell :D

Toppen