• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barnbarn

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
För fyra månader sen blev jag morfar,idag blev jag farfar.Så nu börjar man bli gammal.
Dom fick pojkar båda två.

Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Barnbarn

Mitt första barn barn har i dagarna tagit sina första steg hon knallade förbi mig till snuttefilten trodde ju förstås att riktningen var till farfar men skam den som ger sig ska nog skämma bort henne tids nog...:D

F

F.d. 55415

Guest

GRATTIS! Det är underbart med barnbarn.
Vår lilla Lina är 2 år 4 mån. Hon ska åka husbil med "Moffa" har hon bestämt!
Så sant att det är livets efterrätt:)
Lycka till med godingarna!

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Farmor/Farfar o Mormor/Morfar är vi, det är LYCKA det, att få uppleva att kopieringsmaskinen fungerar! Vi har FEM bb nu mellan 10-18 år UNDERBART men känner oss inte gamla för det!
:cool:;)

T

tompaline

Guest

Grattis till den lille!:msn_flower:
När man minst anar det så vill dom små hänga med ut på en tur ....
De e kul å ta en tur med barnbarnen. Man blir liksom tillbaks där man var en gång.
Frugan å jag brukar ta en kort sväng med en övernatt med några av barnbarnen på
hösten eller våren vilket dom gillar skarpt.
Senast nu så testade vi med det först födda barnb. (flicka 10år) en 7 dagars sväng. Det
uppstod ingen hemlängtan -Varberg-Gränna-Bergsluss-Söderköping-Stockholm-Uppsala-
Stockholm-Norsholm-Vadstena-Varberg. En sån sväng o dagar hade hon inte varit med
mormor o morfar tidigare . Hon var helnöjd trots bara massa kultur, slott slussar kyrkor.
De där med badland o Skara sommarland mm.får föräldrarna (våra döttrar m resp) sköta
tyckte vi. mvh Tommy Ingela

Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Visst är det härligt med barnbarn.
Hanna 8 år gjorde förra helgen sin första längre resa tillsammans med momor och morfar. Hon var lite tveksam till toaletten och tyckte att sängen var för hård. Hanna vaknade på natten och kunde inte sova. Då fick hon krypa ner hos mig.

Efter ett tag hörde jag hur hon sov och jag fick ligga och hålla i ena armen som blev hängande utanför sängen. Långbedden är något för smal för två. Jag ville ju ge henne lite utrymme. När det sedan ljusnade så ville hon gå tillbaka till sin säng på det nedfällda matbordet med en skumgummimadrass på ca tio centimeter.

Trots den hårda sängen och den märkliga toan så vill hon gärna åka med på nya turer framöver.
V-backen :wink:

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi tog med våra barnbarn, Elias och Adam till High Chaparall. CC:s smålandssektion hade en familjeträff där.Vilket gott liv man har med dess två pojkar 3 och 5 år.
Mormor Anne-Louise o morfar Johnny

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Grattis ! Vi är farmor-farfar/mormor-morfar/och gammelmormor-gammelmorfar.
Underbart är det, vi har 8 barnbarn ,2 bonusbarnbarn och 1 barnbarnsbarn. Alla åldrar från 2 år och upp till 25 år. Visst kanske vi var för unga när första barnet kom för 42 år sen. Men allt har gått bra och jag håller med om att barnbarnen är livets efterrätt. Vi gör ju så roliga saker tillsammans medan vi slipper vaknätter,sjukdomar och tidig lördag/söndags väckning. Det får föräldrarna ta hand om. Att åka husbil tycker dom yngsta är jättespännande. Det bästa är att dom håller oss unga i sinnet ,för det gäller att hänga med och inte bli mossig.
Ha en bra tid med barnbarnet Kram Gunilla

Toppen