• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barn

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Finns det några fler barn i klubben vi har två 10 och 13 år.Dom vill att vi ska köpa husvagn istället och campa med finns mer barn då för då ligger man på camping.
Andra som har det problemet

Gaiefaj

HBK Medlem
Kommun
Mockfjärd
HBK-Nr
394
Medlemskap
2025
Sv: Barn

Hej
Våra tjejer är nu 16 och 17 och under de 9 år vi haft husbil har det aldrig varit något problem. Vi har till 99% valt att ta in på campingar, just med tanke att det finns lekplatser och nya vänner att träffa. Och nu under tonårstiden - kanske en ungdomslokal att hänga i etc (Iallafall på CC campingar)

Vår tid på ställplatser kommer mer och mer nu, när tjejerna väljer att vara hemma.

Har ungarna kul - mår föräldrarna bra :yes:
Så välj roliga campingar, då kan du ha kvar husbilen och barnen gillar både bilen och stället!

Lycka till
Anette

F

F.d. 3314

Guest

Våra barn 6,8 och 10 säger samma sak, inte att vi skall köpa husvagn men att de inte vill med ut om vi inte lägger oss på camping. Vi ligger mest på ställplats men tar in på camping då och då så barnen får leka av sig och vi får tvättat och städat m.m. Då brukar vi ligga kvar ett par dagar för barnens skull. Detta är under långsemestern. Är det bara helger vi är ute så är det ställplatser som gäller. Det får bli så nu medans barnen är små...

Happy

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Vi har 2 barn under 10 år. Vi skulle gärna vilja träffa mer barnfamiljer och kanske lite
samåkning. Då kanske det inte spelar någon roll om man står på en ställplats.
Nu är HB avställd och planerna är ifullgång. AstridLindgrens värld och Kolmården mm.
Vi ses på vägarna 2011.
Fam pettsson

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Vi låg alltid på camping när ungarna var med. Särskilt på resorna, då avslutades alltid dagen med en camping med lekplats och pool. Det fanns så mycket spring i benen som genererats under resan..., eller som någon beskrev här på HBK, de är som pingpong bollar! :)

Sen har det faktiskt hängt med. Vi använder ställplatser ganska mycket idag men trivs fortfarande bäst på campingplatser, trots att vi sedan många år reser utan ungar. (F´låt =)

Krister N

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
har inte mycke erfarenhet av camping med små barn men när vi väntade vårt tredje barn bytte vi till en USA van och med den for vi på resa från Finland till Danmark via Sverge Var på en massa ställen under 2,5 veckor Legoland, Skarasommarland och en massa andra ställen, När sommaren var slut frågad jag av flickorna vad som varit bäst denna sommar ( förväntade mig ett svar nånting om resan) men de svarade när vi var till Lostenen (Lostenen är ett flyttblock från istiden mitt i skogen 30 km från oss med en rostig stege upp) efter det gjorde vi inga resor på sommaren utan tillbringade vår sommar på vår sommarstuga vid en sjö = camping med kompisar Så mitt råd är gör så barnen trivs. Vi har nu haft husbil 3 sommrar och varit på resa 3-4 veckor varje sommar och vår yngsta dotter har varit med oss dessa sommrar och hon är nu 16 år
PS Nu är hon på väg till Stockholm och skall på Idol i morgon och heja på sin gammla (från i fjol) klasskompis Elin som är med i Idol
Ha de paffw

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi har 2 barn under 10 år. Vi skulle gärna vilja träffa mer barnfamiljer och kanske lite
samåkning. Då kanske det inte spelar någon roll om man står på en ställplats.
Nu är HB avställd och planerna är ifullgång. AstridLindgrens värld och Kolmården mm.
Vi ses på vägarna 2011.
Fam pettsson

Vi har två barn, en pojke på fem och en flicka på sju, vi har träffat fler barnfamiljer genom vårt ARGOS-nätverk http://www.husbilsklubben.se/forums/t43225/, det vore kul att träffa ytterligare fler!

/Annette

F

F.d. 7044

Guest

Vi har en 7-årig dotter. Vi har mer och mer börjat använda ställplats/rastplats, men tar in på camping då och då.

Vår dotter har börjat efterfråga att vi har med oss en kompis, just för att kunna leka med någon. Men är vi på barnaktiviteter såsom Astrid Lindgrens Värld, Tomteland eller High Chaparall så är det inga problem med intresset av att följa med. Men naturligtvis är det roligare om det finns fler barnfamiljer. Vi skall tex till Husbilsklubbens hjulbordsträff på High Chaparall och jag är ofta inne och kollar om fler barnfamiljer anmält sig, just för att det blir roligare för dottern.

Väl mött på vägarna!

Toppen