• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barcelona

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025
Skitväder i dag och inte en enda svensk husbil paa hela resan. Startade hemifraan 3/6 och vi tänker haalla oss i norra delen av Spanien ett par veckor. Vi tröstar oss med att efter regn kommer solsken.

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025
Sv: Barcelona

Skitväder i dag och inte en enda svensk husbil paa hela resan. Startade hemifraan 3/6 och vi tänker haalla oss i norra delen av Spanien ett par veckor. Vi tröstar oss med att efter regn kommer solsken.

Hej Anita & Sören,
Det är säkert bättre temperatur i regnet där nere än här hemma, regnat hela dagen här.
Ha det gôtt där nere och akta er för banditerna och poliserna, jag körde över heldragen linje för att undvika att bli påkörd i sidan !!! Kostade oss närmare 8.000 :- Skr pga. en idiot till polis som såg hela händelseförloppet. Detta hände utanför Cartagena.
Så Nix Spanien för oss något mer. Hoppas ni inte råkar ut för något liknande.

U & E

F

F.d. 25023

Guest

Synd om Er och era böter i Spanien. Råkade nästan för detsamma i Italien, men Anita som talar många språk, kunde tala oss ut från det.:)

Synd också om att ni inte skall till Spanien igen. Landet med bara vänliga människor, där även poliserna är jättevänliga och hövliga. Vi har aldrig haft problem, trots otaliga möten med poliser pga fricamping osv... Lite spanska och förståelse för landets och ortens regler kanske hjälper.

Hoppas att era resor bli bra i fortsättningen!

hälsning
anita&jyrki

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Hej Ulf

Vi som sedan tidigare är vana vid möten med poliser i olika länder blir inte förvaanade över deras olika sätt att försöka sätta dit oss, dom flesta är trots allt hyfsat sjyssta.

Senast ändrad:

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Hej på er igen,

Ja visst har vi både du och jag blivit stoppade av poliser i de flesta länder i öst & väst europa och även mellanöstern under våra år på vägarna, men inte någon gång fått ett sådant "bemötande" som det vi fick i Spanien och detta för att undvika en olycka !

Det var kanske så att "herrarna" hade en dålig dag och gjorde vår till en ändå sämre vilket har resulterat i att vi kommer att "bojkotta" turistandet i Spanien frammöver.

Må väl och njut så mycket det bara går.
U & E

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Får hoppas att regnet upphört när vi dyker upp hos er!!
Befinner oss på Franska Atlantkusten strax söder om Nantes.

För övrigt tycker jag att det oftast inte är några problem med poliserna, dom gör sitt jobb och oftast kan man resonera, även om det ibland blir medelst gester.....

Senast ändrad:
F

F.d. 1649

Guest

Synd om Er och era böter i Spanien. Råkade nästan för detsamma i Italien, men Anita som talar många språk, kunde tala oss ut från det.:)

Synd också om att ni inte skall till Spanien igen. Landet med bara vänliga människor, där även poliserna är jättevänliga och hövliga. Vi har aldrig haft problem, trots otaliga möten med poliser pga fricamping osv... Lite spanska och förståelse för landets och ortens regler kanske hjälper.

Hoppas att era resor bli bra i fortsättningen!

hälsning
anita&jyrki
Hej
Landet med bara vänliga människor?Det var nog den värsta överdriften jag sett på länge.Jag har då aldrig sett så otrevlig betjäning i restauranger och butiker bl.a.
Mvh Jan-E

F

F.d. 25023

Guest

Jag vidhåller fortfarande att Spanien är full av vänliga människor. Detta efter 15 års många spanienvistelser. Vi får skatta oss lyckliga att ha fått möta denna Spanien.

Visar man respekt, vänlighet och försök att både anpassa sig till landets vanor och lära några fraser spanska så hjälper det säkert.:) Precis som överallt annarstans under våra resor på jobbet och fritiden överallt i världen.

Hoppas att vi alla får en fin husbilssommar, vart vi än åker!
jyrki

Senast redigerad av en moderator:

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Att tänka på "Som man bemöter andra blir man oftast bemött".

Har aldrig haft problem med Spanjorerna, överlag trevliga och hjälpsamma!

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Lämnar Spanien för den här gaangen, Vi har haft det kanon och vädret har varit med oss mest hela tiden.

Toppen