• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barbord

Bojar

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
8811
Medlemskap
2025
Skulle vilja ha lite feedback vad gäller för och nackdelar med "barbord" kontra de mer vanliga lösningarna. Är lite sugen på att byta upp mig till en Niesmann Flair 800 i EBW, den modellen har "barbords lösningen"

:mcride:
Bojar

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Barbord

Barløsning er det beste når en er 3 personer i bilen, er en bare 2 så ungerer allt. For 5+ personer en dinette nesten eneste mulighet. 4 personer fungerer i halvdinette, C og L-gruppe med omstillbar tverrbenk.

Sitteplass nummer 4 i en barløsning har tradisjonellt hatt sin plass sideveis, dette er ikke godkjent på nye biler innen EU/EØS. Ser på N+B sin web at det finnes en opsjon for sitteplass 4 med 3-punkt belte, regner med at denne oppstår ved å fjerne fremre halvdel av benken på samme måte som en fjerner en bit av benken i modellene med C og L grupper for å kunne benytte plassen lengst til venstre. Har selv en Flair 8000 iCEB med denne løsningen, har faktisk benyttet den noen få ganger.

Bojar

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
8811
Medlemskap
2025
Sv: Barbord

Knut.

Tack för din feedback. Vad är din åsikt vad gäller golvyta runt "barbordet" blir den större eller mindre?

:mcride:
Bojar

Toppen