• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bara en timma i husbilen, men vad roligt...

M

Matts Torebring

Guest
Jag bokade årsservice på Kabe i Tenhult för ett par månader sedan, men inte kunde jag ana då, att det skulle se ut så här i början av december. Det är -21 grader ute och Webasto och värme på i bodelen gjorde att det blev rena svällisen fram över rutorna. Det var bara så roligt att få komma ut på vägarna igen, om än bara för en timma. Jag försökte bygga en carport till våran Kabe, men min ställplats ligger för nära gatan så det gick inte. Hoppas jag kan hitta ett tak till den när det blir sådana här vintrar. Mvh Matts Torebring

Bilagor

• DSCN2727.JPG
    DSCN2727.JPG
    2,1 MB · Visningar: 6
Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Bara en timma i husbilen, men vad roligt...

I många år har vi förvarat våra husbilar utomhus på vintern, insatsberedda för vinterfisketurer och annat. Och här i Jämtland brukar det vara snö från medio oktober till i andra halvan av april.
Men för att inte få problem så bör man skotta av biltaket innan det blir töväder (och naturligtvis innan man slår på värmen).
För att inte halka så har jag på vår nuvarande Travelmaster låtit limma (med tvåkomponentlim) halkskyddsplåtar av aluminium på taket.
Visat tidigare, men lägger ändå ut bilder nu.
Denna vinter står bilen inomhus och det är ännu bättre.
aake

Bild 001.jpg

Bild 003.jpg

Toppen