• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Baltländer

benget

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
6687
Medlemskap
2023
Hej..
Vi har planer för att resa ner genom Estland,Lettland och Litauen till sommaren, någon som vet bra platser att stanna på i dessa länder.Typ Campingar,mm.
Vi har åkt i övriga europa men inte i forna öst, Tips o råd vill vi gärna ha.

Tommy o Gerdh

F

F.d. 50097

Guest
Sv: Baltländer

Vi har rest en hel del i östeuropa, men har inte varit i Baltikum med husbilen. Men kolla in boken "Vi campar i österled", där kan ni nog hitta en del bra information. Ni hittar den på www.nomadliv.se

/Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Elson

HBK Medlem
Kommun
Huskvarna
HBK-Nr
2582
Medlemskap
2025

Jag kan rekommendera Elisabeth & Lennarts reseberättelse ,Vår Baltikumresa,
som finns i reseberättelser
Den hade vi mycket både glädje och nytta av när vi reste runt i Baltikum i somras, en mycket intressant och lärorik resa

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Vi tackar..
Någon som har varigt i Kaliningrad?..

När vi var i Polen i mitten på 90-talet blev vi mycket bestämt avrådda att åka till Kaliningrad p.g.a. den höga brottsligheten. Vet inte om det är mer risk fritt nu, men det är nog viktigt att kolla upp:

F

F.d. 3297

Guest

Planerade för 5 år sedan att "slinka igenom" Kalilingradfickan på endagsvisum.
Det skulle ha kostat 1 000:- per nos och dag. :(

Vi utnyttjade gemensam gräns mellan Litauen och Polen ÖSTER om Kalininområdet och
sparade minst 2 000:- per nos.

Väl i Polen "hemsökte" vi en bonde med skylten < Agroturistika > under några dagar
för EN dags visueringsavgift! klart mycket trevligare!!! :)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest

Skulle inte utsätta mig för denna risk med deras ekonomi, just nu. Bara ett råd men givetvis skulle jag prova på Ösel där har jag varit och det finns flera bra ställe att stå på.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Hej..
Vi har planer för att resa ner genom Estland,Lettland och Litauen till sommaren, någon som vet bra platser att stanna på i dessa länder.Typ Campingar,mm.
Vi har åkt i övriga europa men inte i forna öst, Tips o råd vill vi gärna ha.

Tommy o Gerdh

Hej Tommy och Gerd.

Vi köpte vår första husbil förra våren och gjorde direkt en rundresa, som ni planerar.
Dokumenterade resan och du hittar den här; http://www.husbilsklubben.se/forums/t33975/

Hoppas du kan få några ideér och tips.

Lycka till

Senast ändrad:
Toppen