• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Balsaskivor

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Någon som känner till var man kan köpa balsaskivor, med en yta av poppel.

Vet att dylika finns och borde fungera perfekt om man vill bygga diverse inredningar i garaget på husbilen.

Vikten är 4 kg / m2.
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: Balsaskivor

Dom flesta husbil- och husvagnshandlarna har dessa skivor. Det kallas inte för "balsaskivor" vill jag minnas. Det är en poppelskiva som är folierad med respektive tillverkares specifikationer på mönstret. Man använder asiatisk poppel då den är lättare än den europeiska poppeln.
Dom är ganska kostbara tyvär.
Lycka till
Delteff ;)
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Balsaskivor

Hej Delteff

Jag är nog sent ute, men skriver ändå.
1990 byggde jag en husbil, och köpte då allt material av en firma i Jönköpng som hette REIMO. Dom hade allt jag behövde för mitt bygge. Var ute på Google och läste att de har upphört, men övertagits av NORDIC HUSBILAR i Kristinehamn.
Med hälsningar Tim
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.706
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Sv: Balsaskivor

När jag byggde husbilar på 80 o 90 talet så köpte jag poppelskivor hos Bröderna Wallander i Nordmaling eller hos Reimo i Hamburg eller sök i tyskland
 
Toppen