• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ballatonsjö.

Per Arne

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
11697
Medlemskap
2024
Hej! Vi är på resa ,tänkte vi skulle vara runt Ballatonsjön i Ungern. till midsommar..Någon som har några bra förslag på fina campingar där omkring......Tacksam för förslag..Gittan. /. Per Arne..:yes:

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Ballatonsjö.

Hej, om ni befinner er vid västra Balaton så hittar ni säker till Keszthely, där är det inte långt till Heviz och där finns en sjö med 28-32 grader varmt vatten året om och är ett stort thermalbad.
Annars rekommenderar jag om ni är på norra sidan halvön Tihany och Balatonfüred. Fortsätter ni på väg 71 så finns det en liten by som heter Revfülep där finns en väldigt fin camping billig med bra restaurang och god mat. I mitt tycke den absolut bästa campingen runt Balaton.
Vill man ha hålligång i riktiga format rekommenderar jag Siofok som ligger på sydöstra delen av Balaton.

Hälsningar
Gabor "Gabbe" Györik.

PS. när ni kommer fram till en reception eller möter Ungrare så säg..

Jo napot kivanok,,,, uttalas "Jå nappått kivaanåkck" Betyder ungefär God dag, fritt översatt och ordagrant jag önskar dig en god dag.

Senast ändrad:

Per Arne

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
11697
Medlemskap
2024

Tack Gabbe för denna bra informationen....Du kan kanske svara på detta också för det ser ut som du har husbil modell större ....Vi själva har en Frankia med bruttovikt 5 ton när vi åkt genom Slovenien och Österrike har fått köpa Gobox men räcker det med den vanliga avgiften som för mindre HB i Ungern?i

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025

Hej. Det känner jag inte till. Men min rekommendation är att stanna vid en bensinstation och fråga. Eller ställ in GPS på avgiftsfri väg så får ni se mycket vackrare landskap än bara motor vägar. PS. Ni kan oxå säga szerbusz. Betyder hej och uttalas som "särrbos" eller szia "sia"" hoppas ni får en trevlig vistelse i mitt gamla fosterland. Trevlig semester. Gabbe.

Toppen