• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bajs också!

F

F.d. 24414

Guest
Var på väg hem från jobbet i tisdags och pendlarbilen tappade all kraft, motorlampan lyste och något var jättefel.
Tog mig till Selet (Seltsbruk) och parkerade på "min" grusplan mellan två kron-föråd, där står jag ibland när mina bilar går sönder.
Jag kröp snabb under bilen och det var det fel jag misstänkte, slangen till laddluftskylaren var defekt(hål i slangen), haft samma fel tidigare.
Så det var bara att krypköra hem men......
Vad är det på marken där jag nyss låg?
Rosa kristaller av någon typ?
Lite längre bort ligger mer av detta rosa ämne och i mitten ett par skitkorvar samt halvt upplöst dasspapper.......
Det rosa var någon form av toa-kemikalie
Någon hade alltså tömt sin toa-kassett mitt på grusplanen, inte i diket märkligt nog.
Husbilsägare?
Troligtvis då husvagnar är ovanliga utanför campingplatser.

Men var det då mitt fel att jag låg i bajs?
Naturligtvis borde jag sett mig för! Jag skulle kollat upp om del ligger bajs på grusplanen innan jag felsöker, helt klart!
Så jag fick köra hem utan tröja och med insikten att jag legat i någon annans bajs, vad jag kände då ska jag inte skriva ned.

Jag stannade nästa dag och tog ett kort, då var bajs-kluttarna lite mindre eftersom naturen bryter ner skiten.

Vad jag ville göra med personen som tömde toakassetten på detta sätt bör jag absolut inte skriva ner men jag kan inte låta bli.
Enligt vad som skrevs om den onde kejsar Nero brukade han bjuda fiender på stora mängder vin och sedan snöra deras könsorgan när de behövde gå och pissa för att de skulle dö i svåra plågor.
Jag ville dessutom sy ihop bajs-hålet på denne person och fortsätta mata honom!
Inget jag skulle göra givetvis, bara något jag fantiserar om för att lugna ner mig i ilskan.

Bilen är nu reparerad, en ny P2 slang så går den som förr.

Grundfrågan är hur in i h-vete korkade husbilsägare det finns?
Att gnälla om gråvattentömning i naturen känns nu nästan komiskt, vilken dröm om det bara låg i tandkrämsdoftade diskmedel på marken.

Bilagor

• IMG_2589.JPG
    IMG_2589.JPG
    3,7 MB · Visningar: 21
  • IMG_2590.JPG
    IMG_2590.JPG
    4,2 MB · Visningar: 13

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025
Sv: Bajs också!

Håller med! Det tycks som man gör precis som man vill när man vill, lathet är mänsklighetens största bekymmer, känns det som....
Borde det varit en bil med fast toatank, annars hade det nog hamnat vid sidan om?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Här ser vi exempel på en husbilsägare som åtminstone använt sin toa.
Beklagar den dåliga attityden hos denne chaufför.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Ibland funderar jag på om vi verkligen har valt "rätt" väg med en satsning på en rörlig vuxenliv i en HB med allt annat som även hör ihop med dess negativa konsekvenser. Det är mycket viktigt att den mentala inställningen fungerar bra innan man ger sig ut på vägarna och (för oss) det sista äventyret!

Jag tror att man ska göra det man känner för, välja den väg som man själv tror på och skita i alla SKITAR som förstör den fina bilden vi har i våra sinnen. "Skitar" som förpestar livet för "normala" människor som följer samhällets och i det här fallet HB folkets normer, finns det säkerligen gott om (det finns många trådar i ämnet). Vi tänker i alla fall inte ge upp med förhoppning om att "vissa" HB ägare vaknar (mognar) och förstår hur det är att trampa i någon annans skit...

Tack Bäckmark för en bra tråd med fakta & bilder, jag skulle säkerligen bli lika mycket upprörd! Din tråd ger oss en tankeställare på hur vi nybörjare ska förbereda oss mentalt inför framtida strapatser...

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Ja du Bäckmark. Den som blev av med skiten åkte därifrån lättad. Han skiter naturligtvis i att andra kanske drabbas av skiten. Det är sånt här plus idiotiska parkeringar, stöddigheter och utbredning som småningom kommer att döda husbilslivet. Om inte vi husbilsägare fattar att vi måste använda oss av det som har arrangerats för campinglivet, ställplatser och campingplatser med tömningsmöjligheter så tar det en ända med förskräckelse.

Jag är uppmärksam på utvecklingen och misstänker att det är klokt att sälja det hela innan allt blir värdelöst. Då kommer stöddigheten, snålheten och det självgoda uppträdandet att kosta.

:mad:

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Jag tittade idag på tyskt TV där det också handlade om husbilar och hur dom "parkerar" /campar.
T. ex vid Kielkanalen, vissa stod där 4-5 dagar och så släpper dom ut gråvatten och tömmer toatanken.

Där pratades om skyltar med parkeringsförbud för husbilar som behövs i många orter.

Vi åkte för omkring 10 år sedan mellan Rostock och Stralsund längs kusten och där var på dom flesta parkeringsplatser höjdbegränsningar så att husbilar inte kom in.

Och allt detta bara pga att en del alltid måste provocera.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag tror inte att sådana idioter släpper ut skiten & gråvattnet för att provocera utan för att dom inte begriper bättre eller helt enkelt ger fullständigt fan i vad deras omgivning tycker. Man kan inte låta bli att bli förbannad när man hör sådana här saker.

Bennie:mad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Min erfarenhet är att det är övriga trafikanter som skitar ner mest. Vid nästan varje någorlunda skyddad parkeringsplats i skogen så är det fullt av toapapperstussar i buskarna och man får passa sig var man sätter fötterna. Som husbilsägare har jag i alla fall med mig en liten hopfällbar militär spade om jag någon gång skulle hamna i situationen att både toakasetten och reserven är fulla (vilket inte hänt hitintills).

aake

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Var på väg hem från jobbet i tisdags och pendlarbilen tappade all kraft, motorlampan lyste och något var jättefel.
Tog mig till Selet (Seltsbruk) och parkerade på "min" grusplan mellan två kron-föråd, där står jag ibland när mina bilar går sönder.
Jag kröp snabb under bilen och det var det fel jag misstänkte, slangen till laddluftskylaren var defekt(hål i slangen), haft samma fel tidigare.
Lite längre bort ligger mer av detta rosa ämne och i mitten ett par skitkorvar samt halvt upplöst dasspapper.......
Någon hade alltså tömt sin toa-kassett mitt på grusplanen, inte i diket märkligt nog.
Husbilsägare?

Naturligtvis borde jag sett mig för! Jag skulle kollat upp om del ligger bajs på grusplanen innan jag felsöker, helt klart!
Så jag fick köra hem utan tröja och med insikten att jag legat i någon annans bajs, vad jag kände då ska jag inte skriva ned.

Jag stannade nästa dag och tog ett kort, då var bajs-kluttarna lite mindre eftersom naturen bryter ner skiten.

Vad jag ville göra med personen som tömde toakassetten på detta sätt bör jag absolut inte skriva ner men jag kan inte låta bli.
Enligt vad som skrevs om den onde kejsar Nero brukade han bjuda fiender på stora mängder vin och sedan snöra deras könsorgan när de behövde gå och pissa för att de skulle dö i svåra plågor.
Inget jag skulle göra givetvis, bara något jag fantiserar om för att lugna ner mig i ilskan.

Att gnälla om gråvattentömning i naturen känns nu nästan komiskt, vilken dröm om det bara låg i tandkrämsdoftade diskmedel på marken.

Vad bra det är med kassett för toaletten, jobbigt läge för dom med fast toatank.

Vad tror du husbilen hade som du råkade ut för;)

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Tror det va en med liten kassett, har själv fast tank på 180 liter så jag klarar
mig till jag kommer hem.
Tro kan man ju alltid göra men med tanke på att det är väldigt många ställen som man kan tömma en kassett på och väldigt få som man kan tömma en fast tank på så kan man ju undra, och själv så lägger jag mig inte å meckar under bilen som trådskaparen utan att först kolla att det är någotsånär rent:twitcy:

Micke

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Annars kan du göra som jag, ha med ett liggunderlag.
Skulle det bli skit på det så köp ett nytt på typ biltema

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Husbilsägare?

Grundsvaret = hur korkade som helst, no limit!
En del t.o.m som en båtägare som behövde mask till mete, å vi lura han att gräva där vi tömde utedassen, han var längre ner i skiten än dej.:rolleyes:

Sen behöver det ju inte va en husbil skiten kommer ifrån.
Kan ju komma från en lastbil eller buss också.

Toppen