• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backspeglar

F

F.d. 9142

Guest
Hallå där ute i detta avlånga land inklusive alla andra.
Har en Kabe husbil på fiat dukato schassi årsmodel 2004.
när jag köpte bilen fanns det på vänster sida förlängning till backspegeln så att man kunde obehindrat se vem som är bakom. Tyvärr var det ett litet elfel i spegelen och firman som jag köpte bilen av tog då bort förlängningen. Nu till min fråga kan någon skriva var jag kan köpa sådana igen, Kamafritid har slutat att sälja sådana( typisk dom slutar med allt som är bra)
Tack på förhand
Tödde o Mödde:yes:

Senast redigerad av en moderator:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: Backspeglar

Firman kan väl inte utan vidare ta bort en förlängning som tillhör dig. Kräv att få den återmonterad!

F

F.d. 9142

Guest

Hej.
De tog bort dem och kastade dem. det var ju inte orginal

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Förlängningarna var original på det chassi som bilen är byggd på. (Både chassi och spegelförlängningar kommer från Al-Ko Kober.) Kräv att firman skaffar fram en ny förlängning, de finns att få ta i om man känner till de rätta kanalerna.

(Förmodligen har "reparatören" gjort det enkelt för sig och montera en ny, eller en begagnad, spegel i stället för att reparera den befintliga.)

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Firman kan väl inte utan vidare ta bort en förlängning som tillhör dig. Kräv att få den återmonterad!

Det var original för husbilen. FIAT original är kortare.

Jag pajade en backspegel i Italien för ett antal år sedan och man beställde en ny spegel från FIAT och det var korta stag. Det var bara att skruva av de korta och montera dit de långa. Snabbt och enkelt.

Du har blivit lurad. Se till att dom återställer. Har dom slängt dom..... det är deras problem, inte ditt.

Lycka till

Toppen