• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backspegel

F

F.d. 13737

Guest
Jag stötte ihop med en husbil i Norge vilket medförde att min vänstra undre backspegel på min helintegrerade büstner fick sig en törn. backspegeln spegelglas släppte från själva höljet eftersom några av fästklipsen gick sönder.
Backspegeln heter Wilke och jag har sett dessa på flera husbilar. Men var kan jag få tag på glaset.
Vem saluför dessa, verkar inte vara husbilsfirmor i alla fall, eller så saknas intresse att hjälpa till.

Är det någon som har kännedom om detta så vore jag evigt tacksam.

Kjell
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backspegel

Jag råkade ut för något liknade med vår förra husbil så att spegelglaset sprack. Glasmästeriet hade spegelglas med samma välvning som de skar till och limmade fast utanpå det gamla glaset.

Blev jättebra, kostnad kr 250,-
 
F

F.d. 13737

Guest
Sv: Backspegel

Om dom vill....! Jag fick ett samtal efter det jag ringt till Östgöta Camping och beskrivit mitt problem och vad jag ville beställa. Märke, nummer m. m. Då ringer en Karl efter någon vecka och börjar vimsa om att Fiat inte kände till denna typ av backspeglar?????
Det förstår väl jag att Fiat inte har speglar till en helintegrerad. Då börjar han surra om att han kunde ju ringa Husvagnssvensson och höra om de har spegeln!? Denna typ av speglar sitter ju för bövelen på de flesta helintegrerade husbilar. Så jag föreslog att han skulle gå ut på gården och titta på de begagnade helintegrerade husbilarna, så skulle han nog hitta dessa ganska omgående.
 
Toppen