• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backspegel Hymer

ChalleW

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
3327
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 JTD
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: B514
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Backspegel Hymer Integrerad -05
När jag hämtat husbilen ur vinteridet i början av mars och skulle parkera hemma på parkering fick vänster backspegel "närkontakt" med husväggen när bilen gled på isen.
Den sitter nu lite löst vilket märks när man kommer upp i hastighet.

Någon som vet hur fästet sitter? Kan inte se något från motorhuvs-sidan så jag förmodar att det sitter från insidan bakom instrumentpanelsförlängningen.

Går det att komma åt fästet om man lossar på det svarta tyget som förlängningen är klädd med?

Challe
Jönköping

Sambal

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2025
Hej!
Jag har en likadan bil som hade samma problem.
Den är fastskruvad från utsidan in i stommen.
Min spegel är elmanövrerad, jag antar att du har en likadan.
Den sitter fast som i en kil uppifrån.
Om du tar tag i spegeln med ena handen och med den andra slår underifrån och upp ganska hårt så bör den lossna.
Sedan får du dra åt skruvarna, jag har för mig att det är en typ av plåtskruv.
Om dom inte går att dra åt så får du försöka med en överdimension eller att plugga hålen på nåt sätt så att du får skruvarna att dra.
Obs! Kom ihåg att täta med något innan du slutligen drar fast.
Om du inte lyckas att få till det så får du ta kontakt med mig så skall jag tipsa dig om en annan lösning som jag var tvungen att göra.

MVH
Sambal

Toppen