• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backkamerafenomen

jamärta

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
11949
Medlemskap
2024
Undrar om det är någon som kan förklara vad det är för underligheter som visas i
monitorn ibland?
Kör framåt på vägen, kameran sitter bak, plötsligt blinkar det till i monitorn och
då visas en häst som står i en hästtransport, blir mycket konfunderad, framför
mig kör en bil med hästtransport kan detta ha något samband? Förstår nada,
kan nån ge mig en förklaring

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backkamerafenomen

Det är ett problem som uppträder med trådlösa backkameror. Din kameran sänder på samma frekvens som många andra trådlösa kameror varför det inträffar emellanåt att ett omkört eller passerat fordons kamerabild tas emot av din TV-monitor.

Händer därför aldrig med kabelansluten kamera/monitor.

F

F.d. 52943

Guest

Vi har haft trådlöst i fem år. Funkar utmärkt sedan vi drog in sändarantennen genom bakväggen. En och annan kuse syns ibland imonitorn, men det är inget som stör oss. Har aldrig tagit fel, jag vet hur bakändan på vår bil ser ut.;)

F

F.d. 53053

Guest

Hej
det problemet hade jag också, grannens HB som stod parkerad på hans uppfart när jag backade in vår HB på vår uppfart så visade min monitor hans garageport jätte tydlig, men vi löste det på ett mycket bra sätt .... vi flyttade :twitcy::twitcy::twitcy:

mvh Gert

rollet

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024

Jag ser inga kusar, men ligger jag i sängen längst bak och använder fjärrkontrollen till stereon så kommer text på monitorn vad som spelas låtens längd m.m. Detta syns aldrig när jag använder reglage på stereon. Ej trådlöst system.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag frågade en annan husbilsägare om detta och han brukade se mjölkdisken i deras lokala butik som dom brukade handla i före utfärd.
Som vanemänniska man/han är ställde han sig ofta i samma P-ruta.

Toppen