• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2025
Jag har en BC40 och en Garmin Camper 780. De fungerar bra tillsammans. Jag använder två litiumbatterier i backkameran och de räcker en hel sommar. Ska jag inte använda husbilen på ett tag brukar jag ta bort backkameran och ta ur batterierna.
Man får utgå från den GPS man har då man skall välja backkamera. BC50 ser ut att endast fungera tillsammans med de senaste GPS-modellerna och BC40 till de tidigare GPS-modellerna.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Har en Garmin Camper 795 och en BC50 IR med mörkerseende riktigt bra och skarp bil, har även en BC40 som sitter under vid gråvatten röret så man kan se var tömningen är, håller även på att montera en elektrisk tömningsventil.
En kamera som man ser dom främre stödbenen och framhjulen är fint. Ibland vill man inte lyfta framhjulen

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Själv har jag nöjt mig med att byta ut den främre nummerskylthållaren mot en med inbyggda backsensorer: Renkforce SB-E17 Parkeringshjälp Bak akustisk, optisk | Conrad Electronic

Pålle

Pålle
Jag ville komma ifrån kabeldragning och då kom jag att tänka på min Garmin bc40 som drivs av 2st litiumbatterier AA. Jag använde den när jag hade 2 cyklar därbak men nu har jag cykeln inne i bagaget istället och då kom tanken! Eureka!
Tommy

Toppen