Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Yes I agree, but than EU directive, for folk that's had this right before it went from 7.5ton to 3.5ton, and every police force should be aware of this directive, again is the EU working or not, in the uk they automatically give you c1 if you had your licence before 1997 under Grandfather rights, and at 70 years you have take medical to continue with this right, UK , Germany ,france, sweden, and other Eu countrys recognise this right, its there in Black and white, regards Alf
Det har varit lite olika turer när det gällt körkortsbehörighet. När jag en gång i tiden tog körkort var det inga indelningar i olika behörighet utan det var bara ett körkort, på detta körde jag under flera år både personbil, motorcykel och lastbil. När sedan kravet om C-kort (tung lastbil) kom fick jag ett sådant utskrivet efter att ha påvisat att jag kört tung lastbil. Med detta kan jag utan problem köra tung husbil även utanför EU.
Man ska även tänka på att man inte är behörig att köra en husbil över 3,5 ton med B kort om den är registrerad som lastbil.
Om folk får skriva på både norska och danska, varför inte det fullt begripliga engelska??Varför på engelska,vi är i Sverige !!!
Jojje
Vi har en Webbare som skriver på Norska.
Nja, att nästan alla skulle förstå danska, det tror jag inte. För min egen del är det mer eller mindre obegripligt, både i tal och skrift.
Forum brukar faktiskt ha i sitt regelverk vilket språk det ska användas, och sedan brukar det finnas en area där det är tillåtet med andra språk.
Men, det är ju naturligtvis inte alla föreningar/forum som gör så.
För sin egen skull som skribent, ska man nog antingen lära sig språket i det land man skriver i, eller översätta det. Risken är ju uppenbar att folk bara hoppar över ens inlägg annars. Jag själv för det med danska/norska i detta forum. Tyvärr är norska oftast väldigt krångligt att läsa, mycket lättare att förstå.
Danska, som jag skrev innan, lika obegripligt vilket som. Men men, är det tillåtet, så skriv på för all del, men räkna inte med att bli lästa. Detta gäller ju då alla språk, inkl engelska och tyska..