Det konstiga är ju att det är så många olika regler, hade du nu haft parkeringsruta bakom dig så kunde du också fått böter för överhänget från cyklarna.
Tittar man noga på bilden så kan jag tycka mig se att hela cirkeln på hjulet inte är innanför linjen på höger framhjul.
Och en nitisk lapplisa kanske skulle kunna ge dig böter.
Vi har aldrig fått böter med husbilen.
Jag hade en parkeringsplats för personbilen som visserligen var en olaglig parkering men här i sthlm så räknar man med att få böter då och då för det finns ofta inga lagliga parkeringsplatser inom rimligt gångavstånd. Och efter några veckor får jag givetvis böter men det får anses vara billigt i alla fall, nästföljande natt fick jag böter igen fast ifrån ett annat parkeringsbolag.
Jag mailade givetvis båda och förklarade att nu har jag fått parkeringsböter från er och även från ett annat parkeringsbolag men vem är det som har rätten att sätta parkeringsböter här så jag inte betalar in till fel.
Båda svarade att jag kunde riva boten för dom har gjort fel.
Bara för att man får en parkeringsbot så behöver den inte betyda att man har gjort fel men jag tror att man måste betala in den summan och sen överklaga. Vilket annat privat bolag kan skicka ut fakturor till kunder som dom först måste betala innan dom kan överklaga.