B.Carlssons
HBK Medlem
Albanien är inte med i EU. Detta kan medföra problem med körkort o Försäkringar. Gäller att kolla detta innan.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Inget ovanligt! Där hon ser hinder ser jag möjligheter.Andra jag läst, som verkar veta mycket om Albanien,har avskrivit möjligheten att köras tung husbil där. Nu tänds det lite hopp i alla fall. Din fru, som vet allt lite bättre, delar däremot inte dina tankar och funderingar?
Herregud, vad har jag skrivit som var så onödigt!? Tycker nog din kommentar var mer onödig. Fattar inte vad jag lyft på för stenar för att sådana som du ska krypa fram.Gud vilken onödig kommentar......
Herregud, vad har jag skrivit som var så onödigt!? Tycker nog din kommentar var mer onödig. Fattar inte vad jag lyft på för stenar för att sådana som du ska krypa fram.
Tack för tipset om albaniengruppen men nu verkar det ändå bli problem eftersom husbilen väger 4000kg och man inte får köra där med vanligt B-körkort. Eftersom Albanien inte tillhör EU fungerar visst inte vår dispens i Sverige där.
Oj det blev fel, jag är inte så bra på forum.
Men det var Oboyen som jag menade hade en onödigt dum kommentar,
Att man skriver 54 inlägg utan att vara medlem!
Blev klumpigt av mig, tryckte på svara under hans inlägg och sedsn kom mitt svar sist
Jag läste en gång lagen om just detta... och om jag inte mins fel så är det ungefär såhär.... registreringen och regler ett land har runt körkortet och bilen skall gälla i hela världen, detta är en global lag som gäller, och det låter väldigt förnuftigt för tänk er själva om vi skulle ändra regler registrering på bilen efter varje land vi kör in i.... Reglerna och lagarna kan visserligen ha ändrats sen jag läste dem då det är säkert 10 år sedan.... men annars gäller de...