Det har ingen betydelse om bara det är bra kablar mellan batterierna dvs.
För att se om allt verkligen är bra så skulle jag rekommendera att mäta dig fram lite först, har du en multimeter av lite vettig modell, dvs några hundra kronors?
Först det allra viktigaste är jord(-), den ska vara kanonstabil och med stabil så menar jag rejäl, minimalt med spänningsfall.
Antar att dina batterier är anslutna till bilens chassi eller, om så är fallet börja med att kontrollera jorden och notera på ett papper.
Märk upp batterierna tex B1 B2 och B3, sedan har du GND1 GND2 GND3 på respektive batteri och 12VB1 12VB2 12VB3 alles klar
fota!
Nu, koppla multimeterns (common) - med en sladd till bilens chassi.
Sätt multimetern att mäta DC volt och om du kan en skala på ca 0-1 volt, dvs noggrann mätning.
Starta invertern med så hög last du kan.
1 - Koppla multimeterns + till GND1, notera spänningen
2 - Koppla multimeterns + till GND2, notera spänningen
3 - Koppla multimeterns + till GND3, notera spänningen
4a - Koppla multimetern - till GND1, multimeters + GND2, notera spänningen
5a - Koppla multimetern - till GND1, multimeters + GND3, notera spänningen
6a - Koppla multimetern - till GND2, multimeters + GND3, notera spänningen
4b - Koppla multimetern - till 12VB1, multimeters + 12VB2, notera spänningen
5b - Koppla multimetern - till 12VB1, multimeters + 12VB3, notera spänningen
6b - Koppla multimetern - till 12VB2, multimeters + 12VB3, notera spänningen
Ändra skalan på multimetern om det behövs till ca 0-20 volt
Koppla igen multimeterns (common) - med en sladd till bilens chassi.
7 - Koppla multimeterns + till 12VB1, notera spänningen
8 - Koppla multimeterns + till 12VB2, notera spänningen
9 - Koppla multimeterns + till 12VB3, notera spänningen
Stäng av invertern.
Nu har du en mycket bra bild av hur bra anslutningarna är till dina batterier vid strömuttag.
Alla mätningar mellan sammal pol(- eller +) ska vara så nära 0 som möjligt, dvs mellan chassi och batteri -, mellan två batteri - eller mellan två batteri +.
Mellan chassit och olika batteri + skall det vara samma spänning.
Nummer ett att få bra är mellan chassit och batteri -, den är viktigast.
Jordflätor är mycket bra att använda och billiga.
Har du problem att tolka dessa mätningar så posta dom här så kan vi hjälpas åt.
Och har du ingen multimeter, berätta hur mycket du kan tänka dig att lägga på en så kanske jag kan tipsa om en lämplig iallafall om du kan tänka dig en 2000 kr för då får du bra grejer, men det finns billiga som är helt okey också såklart, dock räcker en multimeter hela livet så... jag har en från mitt första jobb än och det är några veckor sedan tyvärr