• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner Travel van T620 G

F

F.d. 50771

Guest
Hej.
Är ny här i klubben. Har en Dethleff -94 och funderar på en ny husbil. Vill ha en liten bil då vi dels är bara 2 personer och dels vill kunna köra och parkera i städer. Finns det ngn som har erfarenhet av Bürstner Travel van T620 G och som kan berätta hur den är.
 

Annika

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1336
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Vi köpte en Travel Van T620 i våras . Vi ville ha garage och enkelsängar och tyckte att Travel Van skulle passa oss. Nu har vi åkt i Tyskland, Frankrike och Spanien på semestern och den har varit jättebra. Smidig att parkera och lättkörd. Tidigare hade vi en Dethleff A-5830 och visst är det mindre utrymmen, men vi slipper klättra upp i alkoven. Vi har inte ångrat bytet.
 
F

F.d. 50771

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Det låter bra. Den är verkligen fin. Får kolla på den "live", har bara sett den i broschyr och fastnade för den.
 
F

F.d. 50771

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Hej igen!
Berättade för barnen att vi tänkte byta husbil. "hur många bälten finns det i den?" :wink:. Deras familjer består av 5 familjemedlemmar. Har inte kollat runt på marknaden efter husbil med 5 bälten och pilotstolar (ett måste!) och under 7 m. Låter som en svår kombination. Tror att Adriatik har en, men förutom den, finns det någon annan?

För övrigt tycker jag, som är alldeles utan erfarenhet av husbilar, att den här klubben är jättebra. Har lärt mig en massor av att kolla på inlägg och länkar.
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Hej Mateta, det är inte bara antalet bälten du ska fundera över utan hur mycket får bilen lasta med tanke på 5 personer i bilen. Nilsman
 
F

F.d. 50771

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Hej.
Skrev nog lite otydligt. Det jag menade var önskemål om ett femte bälte till till en familj på fem personer, där 3 är små barn (vikten tillsammans uppgår till en vuxen person).
 
F

F.d. 53236

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Hej
Jag har en TRAVEL VAN den är registrerad för 4 personer och har därmed 4 bälten.
Vi är 2 vuxna och har kört ca 300 mil sedan midsommar och trivs bra med vår första husbil.
Har haft husvagn med långbäddar i 15 år. Det går ej att komma ifrån att det är trängre i husbilen, men den har andra fördelar :)
 
F

F.d. 50771

Guest
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Hej.
Det var ett tag sedan nu. Tänker bara berätta om hur slutet blev på vårt husbilsletande. Vi hittade vår pärla, en Adriatik Coral 650 SP! Den har 5 bältade platser och passar precis vår familj. I början av dec var vi på ”jungfruresa” till Köpenhamn och julmarknaden på Tivoli. Helt fantastiskt. Har aldrig sett så mycket tomtar i hela mitt liv :) Nu planerar vi resa till norra Tyskland till sommaren. Naturligtvis blir det några småresor innan dess för vi är helt sålda på husbil nu.

Hälsn
Mateta
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Travel van T620 G

Är inntresserad av Travel van annvänder ni bilen även vintertid
räcker värmen till vintertid
 
Toppen