• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bürstner T680 ,någon som har erfarenhet...

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Sv: Bürstner T680 ,någon som har erfarenhet...

Jag har en 1993 årsmodell den heter T625 och har längsgående säng och vit inredning. Det som sägs om dessa bilar är att det blir sprickor i aluminiumplåten vid fönsterna. Har sett massor som har dessa sprickor. Inte så bra. Totalvikten på dessa tidiga 90-talare är max 3100kg. Den går inte att väga upp.Titta hur många passagerare den får ta. Min får ta 3. Har sett registreringsbevis där en bil hade bara registrerat för en passagerare. Se till att den är vältätad (butyl) vid taklister och luckor. Så gå upp på taket och kolla att så att inte lister och butylmassa är söndertorkade. Jag är nöjd med min bil den är lättkörd drar en liter vid 90km/tim. Lite bullrig men det står jag ut med. Har en 2.5TD motor i min. Fuktesta den före och testa så att alla gasolgrejer fungerar. Är det en importbil så har den 50mbar kyl,vörme och beredare. Det börjar vara mycket svårt att få tag i ex kretskort till varmvattenberedaren.Vad är det för årsmodell och vilken motor är det.
Lycka till

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner T680 ,någon som har erfarenhet...

Tack för tipset Peter.
Det är en 1990-årsmodell,med 70kw turbomotor.

mvh
Fincan

Toppen