• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bürstner Elegance i 810 G 210

Bamselisa

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024
Bürstner Elegance i 810 G 2010

Har tittat på denna vagn på mässa och funderar på att sälja vår gamla husbil och köpa denna men nu måste vi försöka se för och nack delar.
Någon som har erfarenhet av denna?
Hur är den vintertid?
Tacksam för alla kommentarer.....

Tack på förhand

Gunilla

Senast ändrad:
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Bürstner Elegance i 810 G 210

Kan inte matcha din fråga direkt, har en I 710 som ”bara” är 8,26 istället för 9,2, men den är snarlik (tror jag).

Gillar det mesta med bilen, även om jag tycker man slarvat en del när man skruvat ihop den, vill man ha superbyggkvalitet får man nog gå upp ett par snäpp.

Alde värmesystemet klarar hålla värmen bra, vid riktigt kyla räcker inte elpatronen, man måste stötta med gasol.

Fjädringen fram var för klen, men ett besök hos Bossings löste det problemet.

Gillar verkligen att ha separat dusch och toalett, planlösningen passar oss perfekt.

Motorn är underbar och klarar galant av vikten.

ACCn räcker till, även varma dagar.

Rejäl vindruta som verkar vara någon sorts insektsmagnet.

Bra ventilation rent generellt, denna varma sommar (i Sverige) funkade det bra utan bodels AC

Stort garage som sväljer allt vi haft med oss hittills.

Boggin är flitigt debatterad här och jag håller med om lovorden

Vändradien är väl sådär, men fascinerande vad bra det går bra att smyga omkring på småvägar – åtminstone framåt

En passagerardörr vore inte dumt.

Gärna en större diesel och färskvattentank.

En lite lyxigare förarstol med fjädring och en automat hade suttit fint.

Backkameran är sådär, tycker det skulle varit en lyxigare modell med dubbeloptik och belysning.

Bamselisa

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Elegance i 810 G 210

Tack för ditt svar. det är jättebra att få tips av någon som har något liknande fast jag ser att det skiljer en del i utrustning på den vi tittat på men det kan man ta hänsyn till, tack så länge för ditt svar:)

Toppen