• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bürstner Delfin alt Hymer Tramp

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Hej, jag står i valet mellan att köpa en Bürstner Delfin T 680 -08 (600 mil) alternativt en Hymer Tramp 652-08 (ny). Bürstner har Renault chassie med 150 hk motor, 6vx. Hymer har Fordchassie med 130 hk motor 5vx. Priset är detsamma. Jag kör idag en Bürstner -07 med Fiatchassie 130 HK 6 vx.
Jag undrar är det ett nedköp att välja en Ford med bara 5 vx? Motorstyrkan är ju densamma. Skiljer sig kvaliteten i bodelarna sig åt? Hymer lämnar 6 års fuktgaranti ett år längre än Bürstner.

Tacksam för tips

Lars

F

F.d. 25057

Guest
Sv: Bürstner Delfin alt Hymer Tramp

Hej jag skulle välja Burstner med Renault chassie , har själv en Adriatik m Renault chassie - 07a 147 hk. och den går perfekt, men du har ju en 07a ,det är ju nya bilen , är du inte nöjd med den, eller. ?
Guy

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024

Tyvärr upptäckte jag att vi behövde större kylskåp med separat kyl. det är svårt att pricka rätt med den första bilen.

Lars

F

F.d. 25057

Guest

Separat Frys är mkt. bra , det har vi i vår bil, när vi åker neråt stannar vi i Malkow (6 mil söder Rostok) och fyller frysen till bra priser, då klarar vi oss länge.
Guy

F

F.d. 25038

Guest

Hej har du ingen möjlighet å provköra bägge om forden är bakhjulsdriven kanske den känns lite stadigare annars vet i sjutton om man inte valt renaulten men de finns ju lika mycke olika meningar som landet är långt.

F

F.d. 8653

Guest

personligen skulle jag nog välja Bürstnern med Renault-chassit. Men det är ju inte bara en frys du skall ha. Är det samma planlösning annars? Även förvaringsutrymmen, tillbehör, värmepanna mm påverkar ju valet. Men rent utseende mässigt skulle jag som sagt välja Bürstnern.

Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Fånig idé kanske, men är det inte billigare att köpa en separat frysbox att ha i något bagageutrymme?

F

F.d. 52943

Guest

Ska en frys funka måste den den väl vara igång ständigt - då krävs väl både gasol, 12V och 230V? Gasolinstallation, besiktning, ventilation etc... Låter inte helt billigt. Men det är klart - det är väl billigare än att byta bil bara för att få en frys.
:cool:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Titta på den här frysen. Den är både frys/kyl och fungerar utmärkt även i dom varmaste klimat. Vi har en o är mycket nöjda. Mycket energisnål.

Hjertmans båttillbehör
Artikelnummer:4797-25

Toppen