• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bürstner Aviano I684?

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025
Är det någon HBK:are som har erfarenheter av Bürstner Aviano I684?
Mvh //Benny (alias: LMCbery)

Senast ändrad:

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025
Sv: Bürstner Aviano I684?

Kolla lastvikten! Om du funderar på en som är reggad 3500 kg så kan du bara lasta 200 kg.
Maxi-chassi 4000 kg så kan du lasta 700 kg. Vinterpaket obligatoriskt enl min mening på dessa breddgrader. Funderar själv på en liknande bil!
Fredrik

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025

Kolla lastvikten! Om du funderar på en som är reggad 3500 kg så kan du bara lasta 200 kg.
Maxi-chassi 4000 kg så kan du lasta 700 kg. Vinterpaket obligatoriskt enl min mening på dessa breddgrader. Funderar själv på en liknande bil!
Fredrik
Kolla på www.husbilen.com där finns 2 st nya 08:eek:r till mycket bra pris. Vi är spekulant på en av dom. Helt klart att den skall vara typad för 4.000kg!
Mvh //Benny (alias:LMCbery)

J

Jarn

Guest

Benny, jag är också på jakt efter en sådan eller motsvarande Hymer.

Undrar om denna firman har en eller två exakt likadana?

Jag undrar också varför det är markis på bilen som det står, men ej om man hämtar bilderna i större format?
Kan vara intressant att få veta om de varit inregistrerade i annat land och isåfall när. Med tanke på alla garantier.
Det verkar som om Fiat delen är av modell -07.

Annars verkar det vara fina bilar och ett attraktivt pris. Är det - 10% vid köp rakt av?

Har man inget byte kan man handla i Tyskland, men med dagens € kurs är det knappast lönt. Se här ett exempel.
Wohnmobil-Inserat: Detailansicht

Senast redigerad av en moderator:

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025

Dom har 2 st lika! Markis ingår men monteras vid köp, du får väl bestämma färg mm.
Vad jag ha förstått så skall det vara årsmodell 2008 på Fiat-delen. Vad får dig att tro 2007?
Det saknas köksfläkt och farthållare men det är nog det enda som saknas?
Maila Anders på husbilen.com@telia.com han brukar svara ganska omgående. Hälsa gärna från mig.
Mvh //Benny Rynmark

mtjok

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
1002
Medlemskap
2025

Hej Benny jag har en 07a med den stora 3,0 motorn vi tog med förardörr och farthållare
vi är mycket nöjda med den, moton är stark och ganska tyst, vi hade en 02a 2,8 jtd alkov innan
och ljudet i bilen var högt.
MVH Johnny MTJOK

Jan56

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
90
Medlemskap
2025

Hej,

Vi har en 08 I684P, 2,3 liters motorn med tot.vikt 4,000 kg. Valde en med Aldevärme och har även bodels AC. , P:et står för en extra pilotstol, istället för den tvärställda stolen bakom passagerarstolen. Rest en del i Europa i sommar, och hittintills mycket nöjda med den.

Mvh
Jan56

Senast ändrad:
Toppen