• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bürstner 840

T

Tobbejj

Guest
Vi är sugna på att byta husbil, har idag en Aviano 728G.
Har tittat på en Aviano 840G eller Elegans 895G men den finns inte från 2014.

Är det värt dom extra pengarna som Elegansen kostar?

Det verkar som alla Aviano 840G som finns till salu är utan förardörr, finns det någon speciell anledning eller är det bara en kostnadsfråga?

Vi har förardörr i dag och jag tycker det är praktiskt.

/Tobbe

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Bürstner 840

Vi har en Aviano utan förardörr. Den största fördelen är att det inte blir kallras. I övrigt blir det snabbt naturligt att bara ha en dörr. Vi saknar inte dörren som man kan beställa extra vid nybilsköp till en kostnad av 40-tusen om jag minns rätt

K

Kimobo

Guest

Har en Aviano 728G 2013. Förardörren kostade 1450 Euro med elhiss och fjärrstyrt centrallås, och jag skulle absolut inte vilja vara utan den. För säkerheten är den också bra att ha vid ev. olycka. Inga köldproblem.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Vi har en I 890G av 2012 års modell och är mycket nöjd med den - inte ett enda problem med husbilen under de 18 månader vi ägt bilen !
Förardörr eller ej är väl en "smaksak". Vi har förardörr och är van med det från våra tidigare integrerade husbilar.
Vi tycker att Elegance modellen är värd merkostnaden och det mot bakgrund av att inredningen är betydligt "läckrare" mot Aviano modellen, men det är naturligtvis en smaksak.
Lycka till med ert byte av modell !

F

F.d. 53012

Guest

Kan ordna en 895G fullutrustad med 3 dörrar och parabol servis och campingmöbler som gått 300 mil inget fattas rabatt från nybil 400 t felköp hundarna gillar inte bilen det blev lägenhet i Spanien istället. Finns i Motala.

Toppen