A
AloeVera
Guest
Hej!
Jag är på väg in i min allra första husbilaffär sedan en vecka.
Det är en Adriatik Coral från 2000 som rullat strax under 3900 mil som säljs av en privatperson.
Jag såg att det fanns tätningsmassa under ena fönstret och ägaren sa att den fanns där när han köpte den för två år sedan. Han hade då fukttestat bilen och testat var ok.
Vi bestämde att köpet skulle göras klart efter att bilen besiktats och futkttestats på nytt. Jag gav honom några tusen som tecken på att affären skulle bli av. Inga papper skrevs förutom att jag fick ett handskrivet kvitto på beloppet.
Fukttestet visade på fukt där tätningsmassan sitter, en ca 2 dm lång sträcka.
Jag har nu läst trådar här i forumet om fukt och det känns inte alls bra att göra klart köpet.
Undrar om ägaren kan krångla om jag nu vill backa undan?
Om bilen lämnas in till "proffs" för att åtgärda fukten blir den då som ny igen eller kommer det alltid att finnas risk för att fukt finns kvar?
Tacksam för synpunkter
/Björn
Jag är på väg in i min allra första husbilaffär sedan en vecka.
Det är en Adriatik Coral från 2000 som rullat strax under 3900 mil som säljs av en privatperson.
Jag såg att det fanns tätningsmassa under ena fönstret och ägaren sa att den fanns där när han köpte den för två år sedan. Han hade då fukttestat bilen och testat var ok.
Vi bestämde att köpet skulle göras klart efter att bilen besiktats och futkttestats på nytt. Jag gav honom några tusen som tecken på att affären skulle bli av. Inga papper skrevs förutom att jag fick ett handskrivet kvitto på beloppet.
Fukttestet visade på fukt där tätningsmassan sitter, en ca 2 dm lång sträcka.
Jag har nu läst trådar här i forumet om fukt och det känns inte alls bra att göra klart köpet.
Undrar om ägaren kan krångla om jag nu vill backa undan?
Om bilen lämnas in till "proffs" för att åtgärda fukten blir den då som ny igen eller kommer det alltid att finnas risk för att fukt finns kvar?
Tacksam för synpunkter
/Björn